Achmea-labels willen aantal huisbezoeken voor schadeherstel halveren

Schadeherstelbedrijven die door verzekeraars worden ingeschakeld komen in de regel twee keer bij een klant aan huis. Eén keer om de schade op te nemen en een vervolgafspraak om de schade te herstellen. Door de diagnose te digitaliseren, wil Achmea het aantal fysieke bezoeken met de helft terugbrengen.

Nog voor de corona-uitbraak was Achmea al begonnen met een proef. Bouwbedrijf Kleijngeld uit Waalwijk was de eerste hersteller die verzekerden een beveiligde link stuurde om realtime op afstand naar een schade te kunnen kijken. De medewerker van het bouwbedrijf en de verzekerde zien elkaar in principe niet. Na het gesprek hoeft de klant niets meer te doen en krijgt Achmea een afgerond dossier.

Snelheid en Co2-reductie

Klanten die dit voorjaar meewerkten aan de proef hebben volgens Achmea positief gereageerd. Het verzekeringsconglomeraat verwacht dat het nieuwe traject de snelheid van de afwikkeling ten goede komt en bovendien de Co2-uitstoot reduceert.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.