Reclamespotje moet autoschadeherstel stimuleren

Reclamespotje moet autoschadeherstel stimuleren

Focwa, de brancheorganisatie voor schadeherstelbedrijven, roept in een landelijke radio- en tv-campagne consumenten en bedrijven in Nederland op om, ondanks de coronacrisis, schades aan auto's, caravans en campers te laten herstellen.

Aangesloten bedrijven volgen volgens de brancheorganisatie strikt de richtlijnen van het RIVM op en nemen zelfs aanvullende maatregelen. De campagne is een reactie op de forse afname van de omzet bij schadeherstelbedrijven. Afnemend verkeer en daarmee minder ongelukken is een rede voor een vermindering van de orderintake met 50 tot soms wel 75% ten opzichte van de periode voor de coronacrisis. Ook twijfelen autobezitters of het wel verstandig is om hun beschadigde voertuig te laten herstellen.

Consumenten aarzelen over schadeherstel

“We merken dat consumenten aarzelen om schades te laten herstellen. Dat is echt nergens voor nodig. Onze leden volgen niet alleen de richtlijnen van het RIVM, ook hanteren ze aanvullende maatregelen die het besmettingsrisico minimaliseren”, zegt Focwa-directeur Femke Teeling.

Focwa deed al eerder oproep

Enkele weken geleden deed Teeling ook al een oproep om schades gewoon te laten herstellen. Op dat moment was nog met net sprake van allerlei beperkende maatregelen als gevolg van de coronapandemie. De directeur van de brancheorganisatie gaf toen aan dat toen nog sprake was van een omzetverlies van circa 30%. Twee weken geleden liep dat al verder op, al zeiden de meeste Focwa-leden toen wel nog vertrouwen te hebben in de toekomst.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.