Om het internationale karakter van het nieuwe label te benadrukken en zich breder te profileren dan alleen autoverzekeringen, is Allianz Direct in zee gegaan met Bolt. Deze langetermijnsamenwerking sluit ook aan bij de rol van moederbedrijf Allianz als wereldwijde verzekeringspartner van de Olympische en Paralympische beweging met ingang van 2021.
Eén Europees verzekeringslabel
In het najaar van 2019 zijn twee van de vier online merken van Allianz (Allsecur in Nederland en Duitsland) samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel; Allianz Direct. Dit jaar volgen ook Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix Directo). Met de toevoeging Direct wil de verzekeraar duidelijk maken dat mobiel en digitaal voorop staan.
Campagne moet snelheid onderstrepen
In de eerste campagne met de snelste man ter wereld wil Allianz Direct de snelheid onderstrepen waarmee een autoverzekering kan worden vergeleken en afgesloten. Zo kan de klant binnen twintig seconden een premie berekenen.
Usain Bolt belichaming digitale mens
Ceo Bart Schlatmann van Allianz Direct zegt verheugd te zijn over de samenwerking met de atleet. “Usain Bolt staat voor snelheid, professionaliteit, hard werken, innovatie en is de belichaming van de moderne digitale mens. Zo laten we ons leiden door de wensen van de klant en kun je bij ons online op een snelle, toegankelijke en persoonlijke manier een product afsluiten. Dat is belangrijk, want tegenwoordig weten mensen heel goed wat zij willen en wanneer zij dat willen.”