Consumenten vinden het nu volgens Jos Bassa, projectleider claims bij Risk, een heel gedoe om een garagebedrijf te vinden waar ze met hun cascoschade terechtkunnen. Dat leidt nogal eens tot frustratie, zegt hij. “Ze bellen naar ons of naar hun tussenpersoon. Dan moeten we zoeken welke polis erachter zit en welk schadesturingsnetwerk daarbij hoort. Dat kan sneller.”
De servicepovider bouwde daarom samen met schadeplatform Openclaims de zoeksite vindmijnhersteller.nl. Autorijders met een cascoschade voeren daar hun kenteken, postcode en schadedatum in en selecteren hun tussenpersoon. De tool biedt vervolgens direct drie keuzes: de Risk VIP-schadeservice met leenauto en haal- en brengservice, een overzicht van herstellers op de site van het schadesturingsnetwerk horend bij de polis of de mogelijkheid om zelf een schadehersteller te zoeken. Bassa: “Dat laatste zullen weinigen kiezen, anders komen ze niet bij ons terecht.”
Tussenpersoon krijgt melding van schade
Adviseurs die zaken doen met Risk kunnen de tool gratis op hun eigen site plaatsen. Als ze meedoen aan de zoekservice krijgen ze automatisch een seintje als een van hun klanten een schade meldt. Bassa: “Dan weet hij dat hij contact op kan nemen om hulp te bieden. In eerste instantie is onze tool gericht op de consument, maar we helpen ook de tussenpersoon. Die hoeft hierdoor minder administratieve handelingen te doen.”