ASR heeft onderzoek gedaan naar het sportgedrag van Nederlanders en brengt de uitkomsten naar buiten met de introductie van Vitality. Dit gezondheidsprogramma van de Zuid-Afrikaanse verzekeraar Discovery helpt klanten hun gedrag te veranderen. ASR biedt het programma vanaf vandaag aan aan klanten met een arbeidsongeschiktheids- of zorgverzekering.
Vitality
Vitality is inmiddels in 22 landen succesvol met ruim 16 miljoen leden. Het gezondheidsprogramma is gebaseerd op gedragswetenschap dat klanten op een positieve manier stimuleert om meer te bewegen en gezonder te leven. En om het bewegen ook vol te houden.
Cadeaus
Klanten die ervoor kiezen om een lidmaatschap af te sluiten bij ASR Vitality en gaan bewegen, komen in aanmerking voor cadeaus en een gedeeltelijke teruggave van de premie. “Wij willen er niet alleen zijn voor klanten bij ziekte of arbeidsongeschiktheid, maar willen ook helpen bij het voorkomen hiervan door mensen te stimuleren om gezonde keuzes te maken en meer te bewegen”, zegt ceo Jos Baeten van ASR.
Gezonde keuze
“Daarom zijn we erg blij dat we met Vitality een wetenschappelijk bewezen gezondheidsprogramma naar Nederland hebben gehaald, waarmee we gezonde keuzes van mensen gaan belonen. Vitality levert voordeel op voor zowel klanten, werkgevers, de samenleving en ook voor ASR. Gezonde klanten declareren minder en dat draagt bij aan het betaalbaar houden van de premies.”