Lemonade gebruikt al sinds de oprichting in 2015 de kleur roze prominent in campagnes. “Als het gaat om verzekeringen, is waarschijnlijk geen enkel merk ter wereld nauwer verbonden met de kleur roze dan Lemonade."
Alleenrecht
De start-up benadrukt dat Deutsche Telekom op geen enkele manier concurrerend is. Enkele maanden geleden werd Lemonade in Duitsland gelanceerd, waarna het telecombedrijf verklaarde het alleenrecht te hebben op het gebruik van de kleur roze, ook op het gebied van verzekeringen.
"In de Duitse telecomindustrie wordt Deutsche Telekom geassocieerd met de roze tint magenta”, zegt ceo Daniel Schreiber en mede-oprichter, Lemonade. “Deutsche Telekom wilde het gebruik van roze verbieden voor een technologieblog in de VS, een aspirant-horlogemaker die crowd-funding zoekt op Indiegogo, een factuurverwerker in Nederland, een IT-winkel voor negen personen in Engeland, en nu dat roze in de verzekeringsbranche. Het gaat hier om een primaire kleur, die rechtmatig aan iedereen toebehoort. "
Roze wordt rood
Lopende de rechtszaak heeft Lemonade tijdelijk in Duitsland voor de kleur rood gekozen. Eerder verloor de moeder van T-Mobile een rechtszaak bij de Deense rechtbank; het betrof hier een zaak tegen het Zweedse telecombedrijf Telia dat paars als hoofdkleur heeft.