nieuws

Allianz Direct motor achter gestegen premie-inkomsten Allianz Benelux

Schade 2568

De afgelopen drie kwartalen stegen de premie-inkomsten van Allianz Benelux van 2,9 miljard tot 3 miljard. De verzekeraar zag dat echter niet terug in de winst. Het operationeel resultaat liep terug van 203 miljoen euro in dezelfde periode van 2018 tot 190 miljoen euro dit jaar. Allianz wijt dat aan het stormachtige voorjaar, een aantal grote schades, en algemene trend van een toenemende schadelast.

Allianz Direct motor achter gestegen premie-inkomsten Allianz Benelux

De combined ratio van Allianz Benelux verslechterde iets ten opzichte van vorig jaar. De huidige 95,2 procent is 1,9 procentpunt hoger dan in 2018. Wat betreft het premie-inkomen gaat het Allianz voor de wind. In het schadesegment nam de premieomzet toe met 6,4 procent (tot 1,2 mld). Volgens de verzekeraar is dat vooral toe te schrijven aan de goede resultaten van direct writer Allianz Direct, voorheen Allsecur.  

Winstgevendheid Leven

Het premie-inkomen op Leven bleef nagenoeg gelijk op 1,8 miljard euro, maar de winstgevendheid nam wel toe. Ceo van Allianz Benelux Anthony Bradshaw is tevreden met die cijfers. “Wij laten in de praktijk zien dat ondanks de almaar verder dalende rente onze balans en resultaten in Leven sterk zijn. In Schade houd ik vertrouwen in onze koers. Wij blijven alert en spelen met onze technische verzekeringsexpertise in op de veranderingen in de markt.”

Allianz Direct

Dit najaar neemt Allianz na bijna twaalf jaar afscheid van het merk Allsecur. Daar komt het Europese label Allianz Direct voor in de plaats. In Duitsland was dat logisch omdat de merknaam Allianz daar veel sterker was. In Nederland geldt het omgekeerde. Lees hier het interview met marketingmanager Ron Adams over de omvorming van het merk Allsecur.

Reageer op dit artikel