De combined ratio van Allianz Benelux verslechterde iets ten opzichte van vorig jaar. De huidige 95,2 procent is 1,9 procentpunt hoger dan in 2018. Wat betreft het premie-inkomen gaat het Allianz voor de wind. In het schadesegment nam de premieomzet toe met 6,4 procent (tot 1,2 mld). Volgens de verzekeraar is dat vooral toe te schrijven aan de goede resultaten van direct writer Allianz Direct, voorheen Allsecur.
Winstgevendheid Leven
Het premie-inkomen op Leven bleef nagenoeg gelijk op 1,8 miljard euro, maar de winstgevendheid nam wel toe. Ceo van Allianz Benelux Anthony Bradshaw is tevreden met die cijfers. “Wij laten in de praktijk zien dat ondanks de almaar verder dalende rente onze balans en resultaten in Leven sterk zijn. In Schade houd ik vertrouwen in onze koers. Wij blijven alert en spelen met onze technische verzekeringsexpertise in op de veranderingen in de markt.”
Allianz Direct
Dit najaar neemt Allianz na bijna twaalf jaar afscheid van het merk Allsecur. Daar komt het Europese label Allianz Direct voor in de plaats. In Duitsland was dat logisch omdat de merknaam Allianz daar veel sterker was. In Nederland geldt het omgekeerde. Lees hier het interview met marketingmanager Ron Adams over de omvorming van het merk Allsecur.