Allsecur voortaan Allianz Direct; verzekeraar neemt afscheid van Tim en Tom Coronel

Allsecur voortaan Allianz Direct; verzekeraar neemt afscheid van Tim en Tom Coronel
Tim en Tom Coronel zijn nog tot eind 2019 te zien in de reclamecampagne van Allianz Direct.

Allsecur is voortaan Allianz Direct. De nieuwe naam die met ingang van vandaag officieel is, betekent dat de verzekeraar afscheid neemt van de coureurs Tim en Tom Coronel. De twee broers waren jarenlang het boegbeeld van het merk.

Omdat Allianz Direct zich breder wil profileren dan alleen autoverzekeringen en een internationaal karakter krijgt, is besloten om na zeven jaar de samenwerking met de autocoureurs te beëindigen. Tot eind dit jaar zijn de broers nog in de reclamecampagnes van Allianz Direct te zien om deze naamswijziging onder de aandacht te brengen bij consumenten.

Loden Leeuw

"We zijn Tim en Tom enorm dankbaar voor hun tomeloze inzet en energie de afgelopen jaren”, zegt Ron Adams, Marketing & Sales Manager bij Allianz Direct. “Mede dankzij hen is het merk Allsecur uitgegroeid tot een begrip in Nederland. De twee iconen waren een belangrijk ingrediënt voor impactvolle campagnes, met als kers op de taart het winnen van een Loden Leeuw en een Effie.”

Digitaal voorop

Sinds de start in 2008 is Allsecur al onderdeel van Allianz en nu neemt de online verzekeraar definitief de naam van het moederbedrijf aan. Met de toevoeging ‘Direct’ maakt de verzekeraar duidelijk dat mobiel en digitaal voorop staan.

Vier online merken

Onder Allianz Direct worden de vier online merken van Allianz in Nederland (Allsecur), Duitsland (Allsecur), Italië (Genialloyd) en Spanje (Fénix Directo) samengevoegd tot één Europees verzekeringslabel.

Innovaties

“Door samen te werken op Europese schaal creëren we nog meer slagkracht om innovaties sneller beschikbaar te stellen”, zegt Bart Schlatmann, CEO Allianz Direct, in een toelichting. “Wij willen de meest efficiënte verzekeraar worden en ons laten leiden door de behoeftes van onze klanten.”

Scherpe premie

Adams vult aan: “Onze naam en huisstijl veranderen, maar we nemen alle goede eigenschappen met ons mee en blijven een goede service tegen een scherpe premie bieden. Zo kunnen we klanten nog beter van dienst zijn met meer snelheid en gemak.”

Lees in am: 51 het interview met Ron Adams van Allianz Direct, waarin hij de vraag beantwoordt wat Allsecur Allianz heeft opgeleverd.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.