nieuws

Zomerse hagelstorm houdt Rotterdamse schadehersteller tot eind oktober bezig

Schade 1300

Het Rotterdamse herstelbedrijf Möller Autoschade kreeg na de hagelstorm van 20 juli meer dan 2.000 telefoontjes binnen. Met twee andere schadebedrijven richtte Möller in een hal een productielijn in, waar beschadigde auto’s aan de lopende band uitgedeukt worden. In het AD vertelt directeur Alfred Möller dat hij verwacht tot zeker eind oktober werk te hebben aan de storm.

Zomerse hagelstorm houdt Rotterdamse schadehersteller tot eind oktober bezig

De felle hagelbui trok over Vlaardingen, Schiedam en Rotterdam, waaronder ongelukkig genoeg de grote parkeerterreinen van het vliegveld. Möller zette een crisiscentrum op met twaalf telefonisten om iedereen te woord te staan. “Bij zo’n incident moet je inventief zijn, want je hebt als groot bedrijf ook je reguliere werk dat door moet”, vertelt hij in de Rotterdamse editie van het AD.

Hagelspecialisten

In de productielijn werken de drie schadeherstelbedrijven samen. “We inspecteren de auto op schade, iemand anders stelt een verzekeringsrapportages inclusief foto’s op voor de verzekeraar en dan begint het eigenlijke herstel.” Voor het gespecialiseerde uitdeuken zonder spuiten zijn zestien hagelspecialisten uit onder meer Italië, Bulgarije, Duitsland en Oostenrijk ingevlogen. Het gemiddelde schadebedrag is ongeveer 2.000 euro per auto.

Buurman

Deze week ziet het bedrijf opnieuw een opleving in het aantal hagelschademeldingen. Volgens Möller kan dat zijn omdat mensen nu terugkomen van vakantie en de schade pas ontdekken, of is het nog het gevolg van een kleinere hagelbui in Rotterdam van 13 augustus. “Die laatste groep zag eerst niks aan hun auto, maar toen ontdekte een buurman wat en dan bestuderen zij ook eens goed hun auto en zien ze de butsjes.”

Reageer op dit artikel