nieuws

CED en Openclaims ontwikkelen nieuw proces voor claim- en herstelmanagement

Schade 1522

Schadespecialist CED en insurtech Openclaims gaan samenwerken om claims- en herstelmanagement te integreren in één digitaal proces. Beide partijen hebben daar onlangs een partnerovereenkomst voor getekend. CED en Openclaims verwachten dat verzekeraars en leasemaatschappijen kunnen besparen op kosten en waarde kunnen toevoegen voor klanten.

CED en Openclaims ontwikkelen nieuw proces voor claim- en herstelmanagement

CED ontwikkelde voor verzekeraars, serviceproviders en volmachtbedrijven CED Connet, een platform voor schadebehandeling. Openclaims won vorig jaar de NVGA Innovatieprijs met hun oplossing voor digitaal herstelmanagement. Door die twee te combineren kunnen bedrijven in de sector zowel het herstel- als claimsmanagement geïntegreerd afwikkelen.

Proces

Eindklanten melden de schade, waarna schades via CED Connect worden geregistreerd en behandeld. Vervolgens worden alle relevante claimgegevens verstuurd naar het platform van Openclaims dat verzekeraar, hersteller en eindklant met elkaar verbindt. Volgens CED en Openclaims is op deze manier alle benodigde informatie voor het herstelproces altijd direct beschikbaar, correct en volledig.

Eenvoudiger

“Deze samenwerking betekent dat wij onze klanten nog beter kunnen bedienen, omdat zij hiermee hun verzekeringsnemers een snellere en foutloze afwikkeling van hun autoschade kunnen bieden”, zegt Robin Roest, managing director van CED. Volgens Lex Orie, ceo van Openclaims, maakt de integratie de afwikkeling van schades voor alle partijen eenvoudiger. “De koppeling met CED zorgt ervoor dat we herstelmanagement echt kunnen integreren met claimsmanagement.”

Reageer op dit artikel