Volgens Van Uden is het ontmoetingscentrum een sprekend voorbeeld van de verbinding tussen een verzekeringswereld waarin de technologie steeds belangrijker wordt, en de behoefte aan persoonlijk contact. “Om juist in deze tijd een platform op te richten dat zich hierop richt, getuigt niet alleen van realiteitszin, maar ook van durf. De latente behoefte binnen de bedrijfstak is haarfijn aangevoeld en op zijn Rotterdams omgezet van gedachten en woorden in concrete daden", zei Van Uden bij de uitreiking.
Clubhuis
VNAB-directeur kreeg het beeldje in het ontmoetingscentrum overhandigd en was trots op de 15.000 mensen die sinds de oprichting de plaats bezocht hebben. “Dat zijn allemaal vakmensen die hier bijeenkomen. Dit is een plek om elkaar te ontmoeten, om klanten uit te nodigen, om te praten met verzekeraars en makelaars. Dit is het Clubhuis van de Verzekeringen”, aldus Span.
Goed doel
Aan de VPV Rotterdam-prijs is een geldbedrag van 1.000 euro verbonden dat de winnaar aan een goed doel mag schenken. VNAB heeft gekozen voor de stichting JINC. Een organisatie die kinderen van 8 tot en met 16 jaar uit een omgeving met veel werkloosheid en weinig rolmodellen helpt met het ontwikkelen van hun talenten. Vorige maand stond Aon-directeur Marc van Nuland in het kader van ‘Baas van Morgen’ een dag zijn plek af aan een 14-jarige vmbo-scholiere. Een initiatief van stichting JINC.
Debat
De avond werd vervolgd met precies dat waar het kennis- en ontmoetingscentrum voor bedoeld is: een debat met verzekeringsprofessionals uit alle onderdelen van de keten. Scenario- en strategiespecialist Paul de Ruijter gaf een lezing over de impact van de vierde industriële revolutie op de branche, gevolgd door een paneldiscussie. De bijeenkomst was de eerste van een drieluik dat VPV Rotterdam organiseert rond dit thema.