nieuws

Deck: 12.000 premieberekingen, geen schademeldingen

Schade 2396

De jonge schadeverzekeraar Deck heeft sinds de start in oktober 12.000 mensen over de streep getrokken om een premieberekening te doen op de website. Initiatiefnemer Bob Stehmann is tevreden, al houdt hij angstvallig geheim hoeveel klanten de voor de NVGA am: Innovatieprijs genomineerde nieuwkomer in verzekeringsland inmiddels heeft. Wel is hij duidelijk over het aantal schademeldingen: nul.

Deck: 12.000 premieberekingen, geen schademeldingen

De anti-sjoemelverzekering Deck is een verzekering voor mensen die niet voor elk wissewasje bij hun verzekeraar willen claimen. Ze dragen zelf de kosten van kleine schades. “75% van alle claims is onder de € 1.000. Niet alleen de schadelast, ook de kosten van verwerken zijn hoog. Denk aan de kleine lettertjes tegen fraude en de vele mensen die dagelijks in de weer zijn deze schades te behandelen. Dat zit allemaal verwerkt in de premie”, aldus Stehmann.

Deck heeft een claimdrempel van 1.000 euro voor schade aan inboedel, woning en reizen. Voor autoverzekeringen geldt het aantal schadevrije jaren als een soort claimdrempel. Stehmann: “We gebruiken voor de autoverzekering een vergelijker. De autoverzekeringsmarkt lijkt op tandpasta; er is altijd wel een A-merk in de aanbieding ergens.”

De autoverzekeringsmarkt lijkt op tandpasta. Er is altijd wel ergens een A-merk in de aanbieding

Pittige claimdrempel

Inmiddels is Deck meer dan drie maanden actief. Aanvankelijk was er veel kritiek op de niet-marktconforme premies en de inflexibele dekkingen. Inmiddels zijn er diverse aanpassingen gedaan en nog steeds wordt nagedacht over wijzigingen. De claimdrempel wordt vaak als pittig ervaren. “Die willen we nog vrij instelbaar maken, bijvoorbeeld door een eigen risico in te voeren of een lagere franchise.”

Deck-klanten betalen een all-in prijs voor een pakket gangbare verzekeringen. Annulering en rechtsbijstand zijn echter niet verzekerd. “Dat zijn geen showstoppers om wel of niet bij ons te komen. We willen de premie laag houden; je wilt niet betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt”, zegt Stehmann. “Ook is onze gebruikerservaring belangrijk. Het moet zo gemakkelijk mogelijk, met zo min mogelijk vragen; anders haak je af.”

Hogere sociale klasse

Het idee was dat vooral de hogere sociale klasse en Randstedelingen zich zouden aansluiten bij Deck. Dat gaat niet helemaal op. “We zien twee groepen: ondernemers, nuchtere mensen uit minder stedelijke gebieden én millennials; mensen die bewust kiezen. Ze willen gemak en niet te veel betalen.”

Deck maakt gebruik van het Voogd en Voogd-platform. Voogd en Voogd is verantwoordelijk voor de administratie, Deck voor de marketing en het klantcontact.

Lees meer in de rubriek Nieuwe concepten in het magazine am: nr 46 dat vrijdag 15 februari verschijnt.

 

Reageer op dit artikel