nieuws

Zekur-klanten klagen over communicatie rond premieverhoging

Schade 1727

Autobezitters met een verzekering bij Zekur kregen op de dag voor Kerst een onaangename verrassing in hun inbox. De online verzekeraar van Univé voert per 1 januari premieverhogingen door die tot in ieder geval 25 procent kunnen oplopen. Volgens een woordvoerder van de verzekeraar was de verhoging van de premie noodzakelijk in verband met de toegenomen schadelast. Net als andere verzekeraars noemt Zekur de hogere letselschadeclaims en hogere herstelkosten van auto’s als oorzaak.

Zekur-klanten klagen over communicatie rond premieverhoging

Zekur zegt dat er van een vast percentage premiestijging geen sprake is omdat het tarief afhankelijk is van vele factoren. Volgens een woordvoerder van het bedrijf is het ook mogelijk dat er klanten zijn die helemaal geen verhoging hebben ontvangen. De meeste berichten spreken echter van een premiestijging van tussen de 20 en 25 procent.

Onverwachte piekdrukte

Klanten van het bedrijf klagen ook over het moment van de aankondiging. De verzekerden ontvingen het bericht op maandagmiddag voor Kerst. De klanten die reageerden op de premieverhoging, kregen een automatische mail waarin staat dat er gestreefd wordt naar beantwoording binnen 5 tot 10 werkdagen, “tenzij er een onverwachte piekdrukte optreedt. Dan kan het wat langer duren.” Tussen de aankondiging en de werkelijke verhoging zitten slechts 3 werkdagen.

De woordvoerder erkent dat klanten ‘relatief kort’ voor de ingangsdatum van de nieuwe premie zijn geïnformeerd, maar geeft ook aan de polis tot en met 31 januari met terugwerkende kracht beëindigd kan worden.

Reageer op dit artikel