Brand Strategy Manager Hella de Weger nam de prijs van Antoinette Hertsenberg in ontvangst. De Weger had zelf wel een idee waarom het tv-publiek de reclame zo slecht pruimt. “Omdat mensen soms niet helemaal begrijpen waarom ze boos kijken in de commercial. Dat komt omdat ze kritisch zijn. Als je kritisch bent, kijk je wel eens een beetje boos”, aldus De Weger.
Maatschappijkritisch
De Radar-presentator vroeg zich af of het niet een beetje pijn doet dat ASR een maatschappijkritische reclame wil maken en dan zo wordt neergesabeld door de kijker. “Dat vind ik ook zeker jammer”, zegt De Weger. “We werken met een team er heel hard aan. Dan is het heel jammer als je zo’n prijs in ontvangst neemt. Maar er zijn ook heel veel mensen bij wie de commercial wel aanslaat.”
De brandmanager kondigde meteen aan dat het volgend jaar wel doorgaat met rapper Sticks, al zal dat wel in een iets andere vorm zijn. “Iets minder monotoon?”, vroeg Hertsenberg. - “Goede tip. Nemen we mee.”