nieuws

Opel gaat samen met garantieverzekeraar serviceabonnementen aanbieden

Schade 2184

Opel gaat vanaf deze week via haar Nederlandse dealers een opzegbaar serviceabonnement aan haar klanten aanbieden. De autofabrikant werkt hier voor samen met de Nederlandse garantieverzekeraar Autorust. Opel stelt hiermee particuliere auto-eigenaren dezelfde zekerheid te willen bieden als private lease rijders.

Opel gaat samen met garantieverzekeraar serviceabonnementen aanbieden

Opel en Autotrust stellen als eersten het concept van een flexibel onderhoudsabonnement voor de Nederlandse markt te introduceren. Onderhoudsovereenkomsten die tot nu toe op de markt zijn gekomen kennen vaak een vaste looptijd. Abonnementen moeten echter van rechtswege na een jaar opzegbaar zijn.

Onderhoud en slijtage

“Steeds meer klanten kiezen met private lease voor de zekerheid van een vast maandelijks bedrag”, zegt Andres van der Kuil, Customer Care & Aftersales Manager bij Opel Nederland. “We hebben echter ook nog heel veel klanten die bij voorkeur zelf eigenaar zijn van hun Opel. Met het nieuwe ‘Lekker Duidelijke Onderhoudsabonnement’ (…) bieden wij ook deze klanten de zekerheid van een vast maandelijks bedrag waarmee onderhoud en slijtage gedekt zijn, zonder vast te zitten aan een private lease contract.”

Eigen claimafhandeling

Autotrust opereert onder andere als gevolmachtigd agent van Lloyd’s of London, de grootste verzekeringsmarkt ter wereld. Het bedrijf uit Assen beschikt over zelf ontwikkelde systemen, een eigen claimafhandeling en eigen verzekeringsfaciliteiten.

 

 

Reageer op dit artikel