nieuws

CFD rolt geautomatiseerde nazorgscan uit

Schade 3480

Brancheorganisatie CFD heeft de nazorgscan beschikbaar gemaakt voor adviseurs. De dienst was al aangekondigd toen afgelopen maand de zorgplichtdiscussie weer oplaaide na twee Kassa-uitzendingen. Adviseurs kunnen met de nazorgscan geautomatiseerd klanten aanschrijven en hen uitnodigen om een zelftest te doen. Zo kunnen consumenten zien of de premie die ze betalen nog marktconform is en hebben adviseurs een gedocumenteerd bewijs dat ze klanten actief benaderd hebben.

CFD rolt geautomatiseerde nazorgscan uit

In het persbericht zegt CFD met de dienst de nazorgdiscussie te willen sluiten. De scans kunnen verstuurd worden naar individuele klanten, maar ook periodiek naar hele groepen. Om de werkdruk te beheersen, zijn de mails ook gespreid te versturen.

Financieel bewust

Een klant die uitgenodigd wordt om de scan te doen, krijgt ook een aantal vragen voorgelegd. Volgens CFD om specifieke productkennis te testen en de klant financieel bewuster te maken. In de praktijk zijn het vragen die wijzen op de dienstverlening van een advieskantoor. 

“Heeft u er ooit bij stilgestaan wie bepaalt hoe hoog uw schade is? Vaak is dat de expert in dienst van de verzekeraar zelf. Dat voelt niet comfortabel. Een onafhankelijk advieskantoor begeleidt elke schade en komt vooral op voor uw belangen.” De klant mag vervolgens antwoord geven op de vraag of het goed is dat een verzekeraar de expertise uitvoert. Adviseurs hebben overigens ook de mogelijkheid om zelf vragen te maken.

Exclusief

De scans zijn in eerste instantie gemaakt voor negen productgroepen, van schade tot pensioen. Die zijn beschikbaar voor alle intermediairs. In de toekomst komen er volgens CFD nog andere scans bij, zoals de inboedel- en herbouwwaardemeter. Volgens CFD-voorzitter Edwin Herdink wordt een deel van die scans exclusief voor CFD-leden.

Reageer op dit artikel