nieuws

Prepaidverzekering als cadeaukaart bij winkelier: ‘zie het als accessoire’

Schade 1077

Cadeaukaarten opwaarderen en activeren in een winkel of supermarkt is een bekend fenomeen. Het bedrijf Smart2Cover doet dat ook met electronicaverzekeringen en gaat zijn dienstverlening uitbreiden met andere verzekeringsproducten. Retailers kunnen bijvoorbeeld inboedel- of reisverzekeringen zonder wft-diploma verkopen als bijproduct. Een winkelketen in koffers en tassen is onlangs begonnen met het verkopen van kortlopende reisverzekeringen van Smart2Cover.

Prepaidverzekering als cadeaukaart bij winkelier: ‘zie het als accessoire’

“Qua uiterlijk is het een soort cadeaukaart”, zegt woordvoerder Chantal Brands van Smart2Cover. “In de winkel wordt er een tegoed op de kaart gezet. Thuis kan een klant de app downloaden en de verzekering activeren.” Na de registratie verloopt de premiebetaling volgens Brands per automatische incasso. Het bedrijf hoopt dat bijvoorbeeld woonwarenhuizen hun prepaid inboedelverzekeringen gaan verkopen.

Voorbeeldkaart

Op de voorbeeldkaart van de inboedelverzekering staat een bedrag van 12,50 vermeld voor een tweepersoonshuishouden. “Dat bedrag is de waarde van de eerste maand. In de vormgeving van de kaart zijn we nu uitgegaan van de allrisk inboedelverzekering van Nationale-Nederlanden met een verzekerde waarde tot 100.000 euro. Het product inboedel hebben we klaarstaan, maar ligt nu nog niet bij een retailer. Dus het is een voorbeeld. In principe kunnen we met elke verzekeraar en elke winkel samenwerken, dan is het maar net wat zij op de kaart willen hebben.”

Klantvragen

Het is niet de bedoeling dat winkeliers vragen beantwoorden over de verzekeringen. “Het is een execution only-product”, zegt Brands. “Onze kaarten met een kortlopende reisverzekering liggen sinds kort bij Duifhuizen, dat is een retailer in koffers en tassen. We leggen de winkelbedienden uit wat het is en de verzekeringskaart stoppen we erbij in. Bij Duifhuizen zit er een informatievel bij.” Volgens Brands moet je de verzekering zien als een accessoire. “Net zoals je een spray koopt bij een tas.”

Elektronica

“We kunnen nu speciaal voor een merk of retailer een eigen verzekeringsproduct ontwikkelen en in de schappen leggen”, zegt directeur Ivo Bruinenberg van het bedrijf in een persbericht. “Smart2Cover heeft tot doel om het gehele traject van afsluiten tot claimen te versimpelen, waardoor de consument waar voor zijn geld krijgt en de verzekeraar efficiënt nieuwe klanten aansluit.” Smart2Cover verkocht tot voor kort alleen smartphone- laptop- en tabletverzekeringen op prepaidkaarten in winkels. Het aanbod wordt nu uitgebreid met inboedel-, reis-, fiets- en huisdierverzekeringen.

Reageer op dit artikel