nieuws

112schade.nl registreert 42000e schademelding

Schade 1727

112schade ontving op 4 juli 2018 de 42000e schademelding. De schadeverhaalservice die vorig jaar haar 5-jarig jubileum vierde, noteerde in het afgelopen jaar meer dan 12.000 nieuwe schademeldingen. De prognose voor dit jaar is een groei van 11%.

112schade.nl registreert 42000e schademelding

112schade.nl timmert sinds oktober 2012 aan de weg als verhaalservice. Inmiddels heeft elke verzekeraar wel kennis gemaakt met het bedrijf.

“Aanvankelijk was het idee achter 112schade het intermediair te ontzorgen door de cliënt te helpen bij de verhaalsactie van een niet gedekte schade”, aldus directeur Marc Diks. “Het uitbesteden van de verhaalsactie aan 112schade.nl bespaart het intermediair veel tijd. Hierdoor kan die zich meer op andere zaken richten en wordt de cliënt toch geholpen.”

Voertuig- en letselschade

De dienstverlening van 112schade.nl richt zich vooral op de voertuig- en letselschade opgelopen in het verkeer door particuliere en zakelijke cliënten. Inmiddels is de schadeafdeling gegroeid naar 13 enthousiaste medewerkers.

Naast het ontzorgen van het intermediair ontvangt 112schade ook rechtstreeks schademeldingen van cliënten. Het merendeel van de schademeldingen wordt echter door de tussenpersoon gemeld. Inmiddels gebruiken 1700 assurantie- en advieskantoren van 112schade.nl als een verlengstuk van de eigen service.

Klanttevredenheid

“Groeien is alleen mogelijk als intermediair en cliënt onze toegevoegde waarde herkennen en als positief ervaren”, aldus Marc Diks. “Naast de kwantiteit besteden wij veel aandacht aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Door het opleiden van medewerkers en het meten van de klanttevredenheid middels enquêtes.”

Op dit moment staat het verhaalspercentage van de in behandeling genomen zaken op 92% met een klantenwaardering van een 8,2. Het gemiddeld (materieel) schadebedrag bedraagt 1262 euro.

Top 5 Schadetoedracht                  Top 5 Schadetoedracht bij Letsel

Tegenpartij verleende geen voorrang 20% Tegenpartij reed achterop onze cliënt 40%
Tegenpartij reed achterop onze cliënt 18% Tegenpartij verleende geen voorrang 32%
Tegenpartij reed tegen geparkeerde/stilstaande auto 16% Tegenpartij veranderde van rijstrook 7%
Tegenpartij reed achteruit 11% Tegenpartij kwam op rijbaan tegemoetkomend verkeer 4%
Tegenpartij veranderde van rijstrook 8% Tegenpartij reed weg uit parkeerstand 3%

Top 5 type voertuig cliënt

 auto  scooter  vrachtwagen  fiets  motor
80% 9% 7% 1% 1%

Top 15 Verzekeraars tegenpartij

1 Centraal Beheer Achmea 6%
2 Allianz Benelux N.V. 6%
3 Interpolis 5%
4 Unive Schade 5%
5 Voogd & Voogd Verzekeringen 4%
6 ASR Schadeverzekering N.V. 3%
7 Waarborgfonds 3%
8 Unigarant 2%
9 Alg.Verz.mij. N.V. Noordhollandsche van 1816 2%
10 Allsecur 2%
11 Ohra Verzekeringen 2%
12 FBTO 2%
13 Centraal Beheer Achmea – wagenparken 2%
14 Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Mij. N.V. 2%
15 Overig 55%

Dit is een partnerbijdrage van 112schade. Bekijk hier een volledig overzicht van de partnerberichten van 112schade.

Reageer op dit artikel