Robin Roest, directeur Marketing & Communicatie bij CED, ziet parallellen tussen de wielerploeg en zijn bedrijf: "Bij CED en EMN stimuleren en investeren wij in jonge ambitieuze talenten, net zoals Team Roompot dat doet. Het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel en daarom steunen wij initiatieven die bij ons en onze kernwaarden passen zoals dit nieuwe, Nederlandse wielerinitiatief. De samenwerking sluit ook goed aan op de Insurance Cycle Tour, een jaarlijks sportief evenement vóór en dóór de verzekeringsbranche waarmee wij aandacht vragen en geld inzamelen voor een wisselend goed doel. Met dit partnership zorgen wij voor extra zichtbaarheid van onze merken CED en EMN, wat weer goed is voor onze naamsbekendheid."
CED blijft naast het sponsoren van Team Roompot ook bijdragen aan de Insurance Cycle Tour, die komend jaar op 5 juni georganiseerd wordt. De claimexpert zal daarnaast aanwezig zijn bij meerdere wielerklassiekers, zoals de Limburgse Amstel Gold Race, om Team Roompot aan de moedigen.