Welbekende campagne
Zwitserleven werd in 1901 opgericht in Amsterdam, toentertijd als vestiging van het internationaal opererende Zwitserse Rentenanstalt dat later werd omgedoopt tot Swiss Life. Het succes van Zwitserleven is naar eigen zeggen vooral te danken aan de reclamecampagne waarin sinds 1983 het Zwitserlevengevoel wordt aangeprezen.
Hiermee zette Zwitserleven het pensioen als een begerenswaardige periode neer. De campagne vergrootte de bekendheid van de pensioenverzekeraar. Het woord Zwitserlevengevoel werd zelfs een algemeen begrip toen het in 2005 werd opgenomen in het Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal. Daarmee is het een van de weinige merk-/bedrijfsnamen in het woordenboek.
Jubileumacties
Om het jubileumjaar te vieren, gaat onder meer een speciale Zwitserleven bus langs bij verschillende klanten en adviseurs en verschijnt er een jubileumnummer van het online magazine Straks. Ook kan men een compleet verzorgd thuisdiner van chef-kok Margo Reuten winnen.
Zwitserleven heeft in onderstaande video een overzicht gemaakt met onder andere alle reclamecampagnes uit de afgelopen jaren, de allereerste polisbladen en de verschillende merchandise.