SharePeople vraagt met tv-campagne aandacht voor AOV zzp'ers

SharePeople vraagt met tv-campagne aandacht voor AOV zzp'ers

SharePeople komt halverwege april met een heuse tv-campagne om onder de aandacht te brengen dat zzp'ers zich voor 1 euro per dag kunnen verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid.

“En we hopen dat Wouter Koolmees en zijn opvolger ook meekijken”, zegt Cosmas Blaauw, oprichter van SharePeople. “Crowdsurance zou wel eens dé oplossing kunnen zijn in het weerbarstige dossier verplichte AOV voor zzp’ers”.

Vijfduizend zzp'ers zijn aangesloten

SharePeople profileert zich als crowdinsurance: zzp’ers regelen samen voor 1 euro per dag een vangnet voor arbeidsongeschiktheid. In vier jaar tijd hebben bijna vijfduizend zzp’ers zich als deelnemer aangesloten. De televisiecampagne is te zien op NPO 1 en 2 en heeft tot doel een einde te maken aan het heersende beeld bij zzp’ers dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering altijd duur is.

Zzp'ers spelen rol in campagne

In de campagne spelen enkele zzp’ers die al deelnemer zijn bij SharePeople de hoofdrol. Een deelnemer doneert maandelijks maximaal 6 procent van de gekozen inkomensdekking (1.500, 2.000 of 3.000 euro). Dus maximaal 90, 120 of 180 euro. Omdat het ziekteverzuim bij SharePeople laag is, vallen deze kosten in de praktijk veel lager uit dan deze maximale bedragen en komen ze volgens de crowdinsurance gemiddeld uit op 30 euro per maand.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.