De GroeiFabriek is in 2015 opgestart om innovatie binnen APG en binnen de pensioensector te vergroten. Nu verschuift de focus van technologische en exploratieve experimenten met een langeretermijnhorizon, naar experimenten die op middellange termijn businesswaarde opleveren voor APG en haar fondsklanten en focussen onder meer op het nieuwe pensioencontract en innovaties rondom behoeften van deelnemers, werkgevers en fondsen.
Transformatie naar deelnemersgerichte organisatie
“APG transformeert van een administratiegerichte organisatie naar een deelnemergerichte organisatie: een beheerste pensioenuitvoerder waarbij vanuit de behoeftes van de deelnemer continu wordt verbeterd en geïnnoveerd”, zegt APG-bestuurder Francine van Dierendonck, die verantwoordelijk is voor Deelnemer- en Werkgeversservices (DWS), Strategie en Communicatie.
Laagdrempelig inzicht in inkomen nu en later
“Wij willen ons opstellen als een vertrouwde gids, die mensen laagdrempelig inzicht biedt in hun inkomen van nu, straks en later. Door meer focus aan te brengen zal de GroeiFabriek concreter bijdragen aan onze strategie en strategische thema’s. Daarbij zijn executiekracht en co-creatie in partnerships belangrijke speerpunten. Op deze wijze zijn wij voorbereid op de toekomst die gekenmerkt zal worden door de wijzigingen in het pensioencontract en pensioenstelsel.”