Zo evolueer je stap voor stap naar data-gedreven verzekeraar
We zien het regelmatig; goede data-ideeën die stranden bij de praktische vertaling naar de organisatie. Onnodig vinden wij bij ExperienceData.
We zien het regelmatig; goede data-ideeën die stranden bij de praktische vertaling naar de organisatie. Onnodig vinden wij bij ExperienceData.
Het grootste risico voor de privacy van uw klanten of medewerkers, zijn niet de hackers of andere kwaadwillenden. Dat bent u zelf, of uw collega's. De AVG genereert echter ook juist kansen. Lees de blog van ANVA.
Hoe haal je meer rendement met slimmere fraudebestrijding? Hou het simpel en innoveer vanuit de basis! Leissner & Van der Molen ziet dat veel verzekeraars worstelen om dit in de praktijk te brengen. Dat is zonde want slimmer innoveren is goud waard. Maak daarom een plan en werk in kleine stappen toe naar een nog betere beheersing van jouw schadelast.
Het is goed toeven in Smart Cities. Allerlei slimme systemen maken het leven van de bewoner gemakkelijk. Maar al die technologie heeft ook een keerzijde, want sensoren en camera's houden je er ook constant in de gaten. Is er nog wat over van je privacy in de Smart City van de toekomst?
De potentiële impact en implicaties op en voor verzekeraars van smart home lijkt groots, met mogelijkheden om schade in, om en aan het huis flink te reduceren. Consumenten lijken van hun verzekeraar te verwachten deze (r-)evolutie te verrekenen door het verlagen van premies en te komen met slimme waardeproposities. Maar hoe kunnen verzekeraars een relevante positie verwerven in dit ecosysteem en tegen welke kosten?
Digitalisering is een belangrijke ontwikkeling. We maken digitaal grote slagen door nieuwe technologieën toe te passen, maar daarmee daalt het persoonlijk contact. Verliezen we daardoor niet belangrijke kansen? Missen we bijvoorbeeld geen belangrijke verkoopkansen, conversie of fraudepreventie/detectie mogelijkheden? Hoe is de customer experience als alles digitaal gebeurd? Zou persoonlijk klantcontact een positieve bijdrage kunnen leveren aan de ultieme customer journey van de toekomst?
Het kan iedereen overkomen: een kop koffie of een glas water die per ongeluk over je notebook gaat. Tot op heden betekende dat op zijn minst een kostbare reparatie en in 40% van de gevallen zelfs een onherstelbare schade.
Pragmatisch, innovatief, jong en dynamisch: Bugs Business heeft het allemaal in huis. Wij zien onze klanten als partners waar we graag mee samenwerken. Wij leveren samen met onze klanten software waar zij mee willen werken. Geen maatwerk software die lastig in beheer en onderhoud zijn, maar optimale software voor onze verzekeringsbranche, die ook nog eens snel te gebruiken is.
Postex is een zelfstandig Nederlands softwarebedrijf dat een cloudplatform ontwikkelt voor Straight Through Processing (STP)-klantcommunicatie. Postex levert zeer gebruiksvriendelijke end-to-end oplossingen voor het digitaal én per post verzenden van documenten, het verhogen van de digitaliseringsgraad, het managen van ontvangstvoorkeuren en het faciliteren van online betaalmogelijkheden (iDEAL).
De klant van nu is beter geïnformeerd en kritischer dan ooit. Klantervaring is daarbij dé onderscheidende factor! Digitale transformatie moet 100% gericht zijn op verbeteren en personaliseren van de klantbeleving. Zo kunnen verzekeraars klanten winnen (conversie), behouden (retentie) en hun service verbeteren (loyaliteit) via alle touchpoints.