Klaverblad Verzekeringen
Romeo neemt FlexFront over van BCMGlobal
Romeo Groep neemt FlexFront en alle daaraan gerelateerde midoffice-activiteiten over van BCMGlobal Nederland.
Romeo Groep neemt FlexFront en alle daaraan gerelateerde midoffice-activiteiten over van BCMGlobal Nederland.
Ga van transactiegericht naar relatiegericht adviseren, luidt de boodschap die Martin Keegstra, medeoprichter en eigenaar van Romeo FD, al jaren verkondigt. Hij heeft de tijdgeest aan zijn zijde, maar is tegelijkertijd bezorgd. Financierbaarheid van woningen is nog steeds een uitdaging, maar daar ligt een matige beschikbaarheid aan ten grondslag.
Toen Martin Keegstra samen met compagnon Edsel de Graaf Romeo Financiële Diensten oprichtten in 2015, hadden ze één doel voor ogen: de hypotheekadviseur optimaal ondersteunen, zodat hij of zij zich puur kan richten op advisering. Die visie staat nog steeds als een huis. Maar de afgelopen jaren hadden hypotheekadviseurs het ook druk genoeg zónder te innoveren. Die tijd is volgens Keegstra nu toch echt voorbij.
Nieuw jaar, nieuwe kansen. Waar is de sector mee bezig voor 2021? AMweb belt deze kerstvakantie een aantal hoofdrolspelers in de branche om de balans op te maken. Wat is er gaande en wat kan er beter? Directeur van Romeo FD (o.a. Finzie, Huismerk) Martin Keegstra maakte een topjaar mee, maar ziet ook parallellen met de jaren vlak voor de financiële crisis. "Het is nu misschien anders, maar het lijkt er ook wel verdomd veel op."
Huismerk gaat verder zonder directeur Tony Stam. Het dochterbedrijf van Romeo Financiële Diensten (RFD) meldt dat beide partijen in goed overleg uit elkaar gaan. Stam had als doel om de serviceprovider om te bouwen tot full serviceformule. "In 2017 is Tony met een duidelijke opdracht aan boord gekomen en heeft hier samen met het team goed invulling aan gegeven. Wij respecteren de keuze van Tony om de groeiambitie van Huismerk aan een ander over te laten", zegt RFD-directeur Martin Keegstra.
Vanaf half september heeft hypotheekketen Finzie, onderdeel van Romeo Financiële Diensten, in alle provincies een vestiging. In totaal komt het aantal hypotheekwinkels dan voorlopig uit op 31, al liggen de ambities van oprichter Martin Keegstra een stuk hoger. Hij streeft naar 150 vestigingen in 2020.
We lezen het overal: wie wil overleven in de adviesmarkt, moet tijd steken in zijn klant. Maar dat lijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Want tijd is meestal iets wat we niet óver hebben, maar tekórt komen. Toch is het er in overvloed en wie het heeft, heeft goud in handen.