Federato, een AI-insurtech mede opgericht door de Nederlandse twintiger William Steenbergen, haalde bij een derde kapitaalronde nog eens veertig miljoen dollar op bij investeerders.
Federato, een AI-insurtech mede opgericht door de Nederlandse twintiger William Steenbergen, haalde bij een derde kapitaalronde nog eens veertig miljoen dollar op bij investeerders.
Spotify, TikTok en Uber zijn misschien niet de eerste bedrijven waar je aan denkt bij verzekeringen. Toch is het succes van deze bedrijven de grootste inspiratie voor Smile Insurance. Dat vertelde Joséphine Chamoulaud op AMdag. "Je moet meer zijn als een social media platform dan een verzekeraar wanneer je de klant wilt bereiken."
Na maandenlang voorbereiden en reikhalzend uitkijken opent morgen DeFabrique te Utrecht haar deuren voor AMdag 2024. Op deze plek zetten we nog eens de belangrijkste wetenswaardigheden voor je op een rij. Praktische informatie, het dagprogramma én de borrelplannen.
Over precies zes dagen openen eindelijk de deuren van DeFabrique voor AMdag 2024! In het AM Insights Café staat een bomvol programma voor je klaar, om je te inspireren, te informeren en je aan het denken te zetten. De unieke kroegsfeer vormt het perfecte decor voor gesprekken die er écht toe doen.
De AI-verordening is in werking getreden en vraagt van verzekeraars dat zij actie ondernemen. Lastig? Maarten Stolk, oprichter en CEO van 'AI-waakhond' Deeploy is blij met de nieuwe regels. "Deze verordening kan Europa een competitive edge geven. We zijn misschien niet sneller, maar we bouwen straks wel betere, veiligere en duurzamere AI-systemen."
Risico-intensieve mobiliteit, dat is helemaal het stokpaardje van Sander Kernkamp. Hij was de afgelopen vier jaar al managing director bij de Amsterdamse insurtech Zego; per 1 november neemt hij de club via een management buy-out over. Verdere groei in deze nichemarkt is zijn doel.
Insify geeft ondernemers nu ook de keuzemogelijkheid voor een leeftijdsafhankelijke premie bij het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Voorheen bood de insurtech alleen verzekeringen met een vaste premie aan. Insify wil hiermee nog meer mkb-ondernemers en zzp'ers bereiken.
Insurtech Lemonade heeft de omzet vorig jaar in Europa ruim verdubbeld, maar volgens Head of Europe Ron Voortman zal de groei dit jaar nog indrukwekkender zijn. De laatste twee jaar stonden in het teken van het opstarten van de activiteiten in het Verenigd Koninkrijk en het groeien van de Franse markt, maar de komende periode wordt de focus ook weer naar het Nederlandse bedrijf verlegd.
Waarom zou je het klassieke verkoopproces van verzekeringen niet eens omdraaien en van het gemak van de klant uitgaan? Alicia Insurance, de slimme Rotterdamse Insurtech die in 2022 de NVGA AM Innovatieprijs won, prolongeert dit user centric denken met de lancering van een naar eigen zeggen innovatieve verzekering voor smartphones.
Met haar dertig jaar is Smile Insurance naar eigen zeggen de oudste nog bestaande insurtech. CEO Joséphine Chamoulaud, spreker tijdens AMdag 2024, vertelt meer over hoe Smile met haar verfrissende aanpak thuisland Zwitserland verovert, de sweet spot waar Smile zich bevindt én ze licht een tipje van de sluier op omtrent hun 'Freemium'-model.