Alles over Insurtech

Federato, AI-insurtech van Nederlander Steenbergen, haalt 40 miljoen dollar op

Federato, AI-insurtech van Nederlander Steenbergen, haalt 40 miljoen dollar op

Federato, een AI-insurtech mede opgericht door de Nederlandse twintiger William Steenbergen, haalde bij een derde kapitaalronde nog eens veertig miljoen dollar op bij investeerders.

Hoe Spotify de inspiratie is voor een verzekeraar

Hoe Spotify de inspiratie is voor een verzekeraar

Spotify, TikTok en Uber zijn misschien niet de eerste bedrijven waar je aan denkt bij verzekeringen. Toch is het succes van deze bedrijven de grootste inspiratie voor Smile Insurance. Dat vertelde Joséphine Chamoulaud op AMdag. "Je moet meer zijn als een social media platform dan een verzekeraar wanneer je de klant wilt bereiken."

Morgen is het eindelijk tijd voor AMdag 2024: dit is wat je moet weten!

Morgen is het eindelijk tijd voor AMdag 2024: dit is wat je moet weten!

Na maandenlang voorbereiden en reikhalzend uitkijken opent morgen DeFabrique te Utrecht haar deuren voor AMdag 2024. Op deze plek zetten we nog eens de belangrijkste wetenswaardigheden voor je op een rij. Praktische informatie, het dagprogramma én de borrelplannen.

Dit is het programma van het Insights Café op AMdag 2024!

Dit is het programma van het Insights Café op AMdag 2024!

Over precies zes dagen openen eindelijk de deuren van DeFabrique voor AMdag 2024! In het AM Insights Café staat een bomvol programma voor je klaar, om je te inspireren, te informeren en je aan het denken te zetten. De unieke kroegsfeer vormt het perfecte decor voor gesprekken die er écht toe doen.

AI-bewaker Deeploy: 'Invoering AI Act goed te doen, maar wacht niet te lang'

AI-bewaker Deeploy: 'Invoering AI Act goed te doen, maar wacht niet te lang'

De AI-verordening is in werking getreden en vraagt van verzekeraars dat zij actie ondernemen. Lastig? Maarten Stolk, oprichter en CEO van 'AI-waakhond' Deeploy is blij met de nieuwe regels. "Deze verordening kan Europa een competitive edge geven. We zijn misschien niet sneller, maar we bouwen straks wel betere, veiligere en duurzamere AI-systemen."

Sander Kernkamp neemt met management buy-out Zego Nederland over

Sander Kernkamp neemt met management buy-out Zego Nederland over

Risico-intensieve mobiliteit, dat is helemaal het stokpaardje van Sander Kernkamp. Hij was de afgelopen vier jaar al managing director bij de Amsterdamse insurtech Zego; per 1 november neemt hij de club via een management buy-out over. Verdere groei in deze nichemarkt is zijn doel.

Insify lanceert online AOV met optie voor leeftijdsafhankelijke premie

Insify lanceert online AOV met optie voor leeftijdsafhankelijke premie

Insify geeft ondernemers nu ook de keuzemogelijkheid voor een leeftijdsafhankelijke premie bij het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Voorheen bood de insurtech alleen verzekeringen met een vaste premie aan. Insify wil hiermee nog meer mkb-ondernemers en zzp'ers bereiken.

Lemonade richt focus weer op Nederland

Lemonade richt focus weer op Nederland

Insurtech Lemonade heeft de omzet vorig jaar in Europa ruim verdubbeld, maar volgens Head of Europe Ron Voortman zal de groei dit jaar nog indrukwekkender zijn. De laatste twee jaar stonden in het teken van het opstarten van de activiteiten in het Verenigd Koninkrijk en het groeien van de Franse markt, maar de komende periode wordt de focus ook weer naar het Nederlandse bedrijf verlegd.

Ronald van Weelde (l) en Patrick Boom

Alicia lanceert smartphoneverzekering, MS Amlin risicodrager

Waarom zou je het klassieke verkoopproces van verzekeringen niet eens omdraaien en van het gemak van de klant uitgaan? Alicia Insurance, de slimme Rotterdamse Insurtech die in 2022 de NVGA AM Innovatieprijs won, prolongeert dit user centric denken met de lancering van een naar eigen zeggen innovatieve verzekering voor smartphones.

Smile blijft groeien. CEO: 'Tussen traditionele verzekeraar en jonge insurtech'

Smile blijft groeien. CEO: 'Tussen traditionele verzekeraar en jonge insurtech'

Met haar dertig jaar is Smile Insurance naar eigen zeggen de oudste nog bestaande insurtech. CEO Joséphine Chamoulaud, spreker tijdens AMdag 2024, vertelt meer over hoe Smile met haar verfrissende aanpak thuisland Zwitserland verovert, de sweet spot waar Smile zich bevindt én ze licht een tipje van de sluier op omtrent hun 'Freemium'-model.