Beide partijen streven ernaar dat consumenten eenvoudige en veilig een nauwkeurig financieel profiel op zowel persoons- als huishoudenniveau kunnen samenstellen. Dit moet de financiële dienstverlening laagdrempeliger, efficiënter en relevanter maken voor alle betrokken partijen.
Advies beter op klant afgestemd
De combinatie van overheidsgegevens en gecategoriseerde banktransacties zorgt ervoor dat financieel advies en producten nog beter afgestemd kunnen worden op de consument, melden Ockto en Invers. Deze combinatie zorgt er bijvoorbeeld voor dat we netto-inkomsten kunnen combineren met inkomsten bekend bij de overheid. Maar ook roodstanden, verzekeringen en andere vaste uitgaven (zoals alimentatie) in kaart kunnen brengen.
Toevoeging is behoefte van klanten
“Wij leveren al diverse jaren brondata aan spelers binnen diverse branches, zoals hypotheken, pensioen, kredieten, huur en lease”, zegt algemeen directeur Robert Harreman van Ockto. “Met de toevoeging van gecategoriseerde banktransacties voorzien wij in een grote behoefte van onze klanten. Met de LinX-service van Invers hebben wij toegang tot bewezen geavanceerde functionaliteit en zullen wij in de zomer onze eerste klanten voorzien van deze uitbreiding.”
Bewezen technologie beschikbaar
“Sinds wij vorig jaar onze PSD2-vergunning kregen, leveren wij aan meer en meer Partners onze LinX-service voor het ophalen, verrijken en analyseren van banktransacties”, vult ceo Bart den Hollander van Invers aan. “Wij zijn zeer content dat Ockto ook voor ons gekozen heeft. Wij zien de logische combinatie van via DigiD toegankelijke databronnen enerzijds, en verrijkte banktransacties anderzijds, als perfecte ingrediënten voor tal van proposities. Ockto heeft dagelijks vele gebruikers; via deze weg komt onze bewezen technologie ook ter beschikking van die partijen.”