De polissen worden gemigreerd naar IBMs Open Insurance Platform, waardoor het proces – van klantenservice tot financiële afhandeling – gedigitaliseerd wordt op een geavanceerd IT-platform. Met behulp hiervan wil Aegon de polisadministratie moderniseren en de continuïteit van de klantenservice waarborgen voor de lange termijn. Aegon is enkele maanden geleden al gestopt met het afsluiten van nieuwe polissen.
Beheerkosten per polis verminderd
Door de uitbesteding vermindert Aegon de beheerkosten per polis voor de resterende duur hiervan. Het IBM-platform moet de voortgang van het beheer van zogenoemde closed-bookspolissen verzekeren tegen een vaste lage prijs. “We streven naar kosteneffectief beheer van onze levensverzekeringspolissen en werkgelegenheid voor onze medewerkers in Leeuwarden”, zegt directeur Leven/Bescherming Sibylla Bantema van Aegon. “Met onze overeenkomst zullen zij in dienst treden bij IBM.”
Aegon eerste klant van platform
Insurance leader Patrick van den Bos van IBM Nederland geeft aan dat het platform een oplossing is voor levensverzekeraars die zowel de continuïteit als het kosteneffectief beheer van polissen willen waarborgen. Aegon is de eerste klant van het platform. “Het IBM Open Insurance Platform biedt verzekeraars de mogelijkheid de kosten laag te houden en houdt tegelijkertijd de service voor de klant hoog.”