Klanten Crédit Agricole (Interbank) krijgen te veel betaalde rente binnenkort terug

Klanten Crédit Agricole (Interbank) krijgen te veel betaalde rente binnenkort terug

Crédit Agricole Consumer Finance Nederland (CA CF NL) start zaterdag met de uitvoering van de compensatieregeling voor klanten die in het verleden te veel rente hebben betaald op hun doorlopend krediet.

De regeling is het gevolg van een uitspraak van Kifid in februari. Daarna maakte CA CF NL al bekend dat klanten kunnen rekenen op compensatie. “Wij nemen onze verantwoordelijkheid zeer serieus en we gaan klanten compenseren aan wie in het verleden te veel rente is berekend op hun doorlopend krediet”, zegt ceo Ron Droste. “Hiervoor hebben wij de afgelopen periode een compensatieplan ontwikkeld. De uitvoering van dit plan gaan we gecontroleerd doen, zodat we klanten zo goed mogelijk kunnen helpen. Vandaar dat we klanten stap voor stap zullen benaderen. We hebben voor onze klanten het proces om hun rentevergoeding aan te vragen daarbij zo laagdrempelig mogelijk gemaakt.”

Klanten krijgen brief van kredietverstrekker

Klanten die in aanmerking komen voor de rentevergoeding ontvangen vanaf 9 mei een schrijven van hun kredietverstrekker, waarin de compensatieregeling en Mijnrentevergoeding.nl wordt aangekondigd. Alle op 1 januari 2008 lopende contracten of contracten die na 1 januari 2008 zijn beëindigd komen in aanmerking voor een rentevergoeding.

Speciale website voor gedupeerden

Kort na het eerste schrijven volgt een tweede brief met uitleg wat klanten precies moeten doen om de rentevergoeding aan te vragen en te ontvangen. De klantcampagne wordt gefaseerd uitgevoerd. Ook is er een speciaal serviceteam dat klantvragen beantwoordt. Ook is er een speciale website: Mijnrentevergoeding.nl, een initiatief van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland, waar Interbank, De Nederlandse Voorschotbank, Intermediaire Voorschotbank en Ribank onderdeel van zijn.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.