Hoe gaan jullie die 13.000 klanten benaderen, bellen of mailen?
“We hebben een volledige marketing- en communicatiecampagne opgezet vanuit het hoofdkantoor. We gaan de mensen eerst attenderen en daarna bellen. Stuk voor stuk. Het bereik is heel goed momenteel. De mensen zijn thuis.”
Hoe zijn deze 13.000 klanten geselecteerd?
“We hebben in totaal ongeveer 50.000 klanten. Die hebben we ingedeeld op hoe significant de te behalen winst is. In overleg met de franchiseraad hebben we besloten dat we deze mensen te woord moeten staan. Als iemand over de rest van de looptijd nog 250 euro kan besparen, dan is het dat met aftrek van de onkosten niet waard. Die mensen gaan we niet onnodig benaderen.”
Ben je niet bang dat mensen vragen waarom je nu pas belt?
“We hebben in 2019 precies hetzelfde gedaan. Toen was de respons heel laag; helaas maar 5 procent. Het is alom bekend dat verzekeringen een low interest product zijn. Maar deze crisis heeft wel echt iets veranderd. En er valt 23 miljoen te besparen. Dat is gewoon heel mooi voor onze klanten.”
En als je ze toch aan de lijn hebt kun je meteen vragen of ze nog iets anders nodig hebben?
“Zeker niet. Dit is geen holistisch advies. Weet je wat ik wel zou willen? De Aflossingsblij-lijst. Die mensen willen we ook nabellen. De banken hebben de meest actuele data, maar die delen ze niet met het intermediair. Als tussenpersoon moeten wij toch gewoon onze klanten kunnen bedienen?”