nieuws

Hypotheek Visie wil met Visie Lite markt voor serviceproviders openbreken

Financiële planning 5453

Met een nieuw concept voor multidisciplinaire kantoren begeeft Hypotheek Visie zich op de markt voor serviceproviders. Visie Lite is bedoeld voor lokale makelaars of notariskantoren met een eigen hypotheekadviseur. Mede-eigenaar van Hypotheek Visie Raj Singh wil deze ondernemers een voordeliger alternatief voor een serviceprovider bieden, inclusief de dienstverlening van een franchise.

Hypotheek Visie wil met Visie Lite markt voor serviceproviders openbreken

“We kwamen erachter dat wij eigenlijk alles in huis hebben om ook een serviceprovider te zijn”, zegt Singh, die als relatieve buitenstaander twee jaar geleden de hypotheekmarkt betrad. Het viel hem op dat het aanbod van serviceproviders vrij kaal was; alleen administratie en aanstellingen zonder marketing of andere ondersteuning. Singh bedacht een propositie die dat wel aanbiedt en ook goedkoper moet zijn dan een traditionele serviceprovider.

Flat fee

“Bij een serviceprovider betaal je per tik”, zegt Singh. “Dat lijkt goedkoop, maar hoe verder je gaat in een dossier, hoe duurder het wordt. Opgeteld ben je al snel 30 procent per dossier kwijt.” Visie Lite rekent in plaats daarvan met een vast percentage van de omzet. “Het tarief is altijd 15 procent. Flat, zonder staffels.”

Voorschoten

Donderdag werd een kantoor in Voorschoten met een makelaar, notaris en hypotheekadviseur ineen officieel de eerste Visie Lite-franchisenemer. Singh noemt het een perfect voorbeeld voor zijn nieuwe concept. Een ondernemer met een bestaande klantenkring die geen behoefte heeft om een volledig franchisekantoor te worden, maar volgens hem wel kan profiteren van lagere lasten en meer service.

Boksen

“Met Visie Lite boksen we op tegen de serviceproviders. We geven de complete marketing, onze naam en mensen. Een serviceprovider kijkt ook niet of je adviesrapport goed was. Zo’n kwaliteitsmeting doen wij wel. Wij hebben mensen om het over te nemen als je ziek bent”, zegt Singh.

Shop-in-shop

Naast Visie Lite is Hypotheek Visie ook begonnen met een shop-in-shop concept voor de eigen franchisehouders. Dependances naast de hoofdvestiging. “Wij geven onze franchisenemers de mogelijkheid om binnen hun rayon makelaars te benaderen om structureel met hen samen te werken”, zegt Singh. Volgens hem zijn er veel vaker warme contacten tussen makelaar en adviseurs, maar is dat meestal nog op informele basis.

“Wij maken dat formeel. We huren een paar vierkante meters van de makelaar, plakken wat op de gevel en betalen daar een fixed fee voor.” Behalve de natuurlijke kruisbestuiving levert het volgens Singh ook een kortere customer journey op. “Je hebt als klant nog maar een adres in de winkelstraat waar je naartoe hoeft. Dat is ook interessant voor een makelaar.” Er zijn volgens Singh inmiddels tien van deze shop-in-shops geopend.

Reageer op dit artikel