nieuws

Zomerserie (19) – Armand Baas Becking (Hypotheek Visie): ‘Zelfredzaamheid wordt belangrijker’

Financiële planning 1464

Geen wekker, geen stropdas, geen files. De rust van de zomervakantie is een uitstekend moment voor reflectie. Hoe kijkt de sector terug op de eerste helft van 2019? Vijf weken lang stelt AM elke dag zeven vragen aan een branchegenoot. Armand Baas Becking stapte dit jaar over van Dela naar Hypotheek Visie en kijkt uit naar nieuwe samenwerkingen in de markt. “Techniek en data zijn in toenemende mate belangrijk voor klantreizen.”

Zomerserie (19) – Armand Baas Becking (Hypotheek Visie): ‘Zelfredzaamheid wordt belangrijker’

Welke vakantiebestemming kun je iedereen aanraden?
“Dit jaar ga ik op vakantie naar Tirol, dat zowel mooie natuur en bergen biedt als culinaire lekkernijen. Met de cabrio rondrijden en pittoreske dorpen bezoeken is een vast onderdeel van onze jaarlijkse vakantieplanning.”

Gaat je telefoon helemaal uit op vakantie, of laat je stiekem je werkmail binnenlopen?
“Tijdens mijn vakantie beantwoord ik mijn mail niet, maar ben ik wel telefonisch bereikbaar voor (zakelijke) noodgevallen. Het komt overigens zelden voor dat ik tijdens mijn vakantie gebeld word hoor. Ik stimuleer en ontwikkel zelforganiserende teams.”

Zelfredzaamheid is een groot goed geworden, maar is er voldoende aandacht en compassie voor hen die het niet lukt?

Wat was de meest memorabele gebeurtenis van het afgelopen halfjaar?
“Mijn overstap na bijna tien jaar van coöperatie Dela naar Hypotheek Visie. Ik kijk er zeer naar uit om samen met mijn teams de innovatieve kijk op de klantbediening van Hypotheek Visie verder te brengen.”

Welke ontwikkeling in de branche moeten we de komende tijd in de gaten houden?
“Vooral de consolidatie van en verdergaande samenwerkingen tussen marktpartijen. Techniek en data zijn in toenemende mate belangrijk voor klantreizen. De investering en kennis die dat vraagt, kan door kleine partijen niet worden opgebracht. Het is interessant om in de gaten te houden wie toenadering zoekt tot welke marktpartij en welke synergie (en klantvoordeel) er vervolgens gerealiseerd wordt.”

Ligt Hypotheek Visie qua doelen in 2019 op schema?
“We hebben het eerste half jaar van 2019 goed gedraaid. Daarnaast zijn we volop bezig met het verbeteren van interne processen, ontwikkelen we nieuwe producten, lopen er meerdere klantcampagnes en zijn we in gesprek met allerlei partijen binnen de branche voor nieuwe samenwerkingen. Kortom, het bedrijf is volop in beweging.”

Op welk resultaat ben je trots?
“Ik ben nu al trots op de toenemende beheerrol die Hypotheek Visie pakt. Samen met andere ketens maken we ons sterk om data te ontvangen van maatschappijen zodat we beschikken over actuele klant- en productinformatie. Cruciaal in de juiste klantbediening.”

Wat moet bovenaan de agenda staan als de politici terugkomen van het zomerreces?
“Ik hoop dat als de politici terugkomen van het zomerreces ze het steeds groter wordende verschil tussen mensen die het redden in de samenleving en degenen die financieel ten onder dreigen te gaan bovenaan de agenda zetten. Enerzijds zie ik steeds meer mensen die het opgeven en anderzijds een afnemende zorg vanuit de overheid en directe omgeving. Zelfredzaamheid is een groot goed geworden, maar is er voldoende aandacht en compassie voor hen die het niet lukt?”

Reageer op dit artikel