nieuws

Jumba.nl wil woningmarkt openbreken

Financiële planning 2991

Jumba.nl, onderdeel van het Delftse technologiebedrijf TJIP, wil de ‘vastgeroeste’ woningmarkt openbreken. Om te beginnen met een campagne vanaf 20 mei in Amersfoort, omdat deze Utrechtse stad een afspiegeling zou zijn van Nederland als het gaat om de woningmarkt.

Jumba.nl wil woningmarkt openbreken

Jumba trekt daarbij een parallel met Picnic dat vier jaar geleden de succesvolle aanval opende op de traditionele supermarktbranche. “De vergelijking met de online supermarkt is natuurlijk snel gemaakt”, zegt Sander van der Aa, co-founder van Jumba.nl. “Picnic begon in 2015 als start-up haar opmars in Amersfoort en is inmiddels op tientallen locaties actief. Ook toetreders als Uber, Thuisbezorgd en HelloFresh bewandelden een soortgelijke weg. Jumba.nl heeft het volste vertrouwen dat deze olievlekstrategie gaat werken.”

Afspiegeling van Nederland

“Het is geen toeval dat ook wij uitkwamen bij Amersfoort”, vervolgt Van der Aa. “De gemeente Amersfoort is een mooie afspiegeling van Nederland als het gaat om de woningmarkt. Daarnaast bleek uit onderzoek dat onze doelgroep hier sterk vertegenwoordigd is.”

Woningmarkt in kaart

Het doel van de campagne is om inwoners van Amersfoort kennis te laten maken met een toegankelijk, transparant en begrijpelijk woonplatform. Jumba.nl brengt online alle woningen in Nederland in kaart. Gebruikers vinden er alle informatie over de woningmarkt die ze nodig hebben om zelf te kunnen bepalen of ze goed zitten, of een volgende stap zetten. Jumba.nl ondersteunt haar gebruikers bij het nemen van die volgende stap.

25.000 gebruikers

Kopers en verkopers leggen op de website contact met elkaar, kunnen zelf alles regelen rond hun woning en een onafhankelijke specialist inschakelen wanneer zij dat willen. Bijvoorbeeld een makelaar of hypotheekadviseur. Het platform heeft inmiddels ruim 25.000 gebruikers.

Komt u op 25 juni naar am:hypotheken?

De hypotheekmarkt is niet meer los te zien van het onderwerp duurzaamheid. De aankoop van een huis wordt gezien als hét moment om over duurzaamheid na te denken. Terecht? Helga van Leur, metereoloog, praat hierover op event am:hypotheken.

Tijdens dit compleet vernieuwde event am:hypotheken dineert u met hypotheekspecialisten en wordt u bijgepraat op diverse terreinen. Zo krijgt u een inkijkje in een van de belangrijkste websites in dit domein: Funda. Wat zijn de plannen van de Head of Strategy & Business Development?

Maar ook de Autoriteit Financiële Markten is van de partij. Vorig jaar experimenteerde de toezichthouder met vouchers om het betaalgedrag van consumenten te beïnvloeden. Wat zijn de resultaten en wat is het vervolg?

Meer informatie en aanmelden: hypotheken.amweb.nl

 

Reageer op dit artikel