nieuws

Rabo favoriet bij online oriëntatie op hypotheken

Financiële planning 1490

De website van Rabobank is favoriet bij mensen die binnen twee jaar een huis willen kopen en zich oriënteren op een hypotheek. Dat blijkt uit onderzoek van WUA naar de gebruikservaring van  hypotheeksites onder 400 consumenten.  Opvallend: de grootbanken scoren in het onderzoek aanzienlijk beter dan de bekende online uitdagers op de hypotheekmarkt. 

Rabo favoriet bij online oriëntatie op hypotheken

Rabobank.nl wint in dit onderzoek met een Web Performance Score van 71 punten. Dit is 2 punten voor op Ing.nl met 69 punten op de tweede plaats komt. Abnamro.nl is derde met een overall waardering van 66. Online vergelijker en bemiddelaar Independer eindigt op een zesde plaats, online bank Knab op een achtste plaats en Hypotheek24.nl eindigt op een elfde en laatste plaats.

Vindbaarheid Independer

Rabo krijgt eerste plaats dankzij de hoge vindbaarheid (62%) en geniet ook de meeste voorkeur (20%) onder de oriënterend consument. ING heeft een 15% voorkeur en hekkensluiter in de top 3 ABN Amro krijgt een voorkeur van 13%. Van de grootbanken krijgt SNS Bank aanzienlijk minder voorkeur met 5%. Saillant detail: de vindbaarheid van de in de vakpers veel genoemde online spelers als Independer (15%), Knab (14%)  en Hypotheek24 (11%) blijft bij aanzienlijk achter bij de deelnemers aan het onderzoek.

Hoge conversie

Het conversiepercentage van Rabobank.nl daalt ten opzichte van het vorige WUA-onderzoek (april 2018) van 38% naar 33%. Ing en ABN Amro zien daarentegen een stijging van respectievelijk 4% en 3%. Ook Independer heeft een hoge conversie (36%), ondanks een lage vindbaarheid weten zij de consument wel te overtuigen om via de vergelijker een hypotheek af te sluiten. Dit komt vooral door de “heldere”, “duidelijke” en “frisse” website aldus verschillende consumenten.

Reageer op dit artikel