nieuws

Advies Expert wint Aegon-prijs met nazorgtool

Financiële planning 1093

Op de am:dag won Advies Expert de ‘Aandacht voor morgen-award’ van Aegon voor nieuwe initiatieven in de branche. Directeur Paul van Brederode ontwikkelde een uitgebreide nazorgtool voor adviseurs om klanten te informeren. Volgens Van Brederode een geavanceerder product dan de tools die onlangs werden gelanceerd om klanten te informeren. “Advies Expert kan conclusies trekken uit de antwoorden van klanten.”

Advies Expert wint Aegon-prijs met nazorgtool

Het klimaat voor zorgplichttools is gunstig. Er bestaat veel onzekerheid in hoeverre je een klant moet ondersteunen na het afsluiten van een product. “Het grote probleem is dat je voor het informeren van een klant niet wordt betaald. Maar de klant moet wel geïnformeerd worden”, zegt Van Brederode. “Als je niet betaald wordt voor je diensten, dan pleeg je roofbouw op je bedrijf. Dus moeten we ervoor zorgen dat we een instrument hebben dat duidelijk en tegen lage kosten klanten informeert.”

Mailsurvey

Het white label-product werkt met mailsurveys onder klanten. Een adviseur kan een formulier opstellen waarin een aantal vragen staan. Als voorbeeld noemt Van Brederode de inboedelverzekering. “We willen graag weten of jij voor meer dan 5.000 euro aan geluidsapparatuur hebt. Dan krijg je een mailtje. Als jij aangeeft dat je voor 20.000 euro aan apparatuur hebt staan, dan komt er automatisch een rapport bij de adviseur. Zo zeef je je klantenbestand op belangrijke zaken.”

Volgens Van Brederode is zijn tool ook perfect geschikt voor het activeren van klanten met een aflossingsvrije hypotheek. “Er zijn een paar miljoen aflossingsvrije hypotheken in Nederland. Die klanten moeten geïnformeerd worden, maar daar hebben we geen mankracht voor. Als je Advies Expert gebruikt, dan heb je een intelligente adviseur die de klant kan bevragen. Verwacht de klant bijvoorbeeld een substantiële erfenis, dan is de survey kort want dan lijkt aflosvrij geen problemen op te leveren. Constateert het programma dat er in de toekomst wel een probleem ontstaat, dan wordt de klant daar direct uitgebreid over geïnformeerd en krijgt de adviseur een seintje dat er actie moet worden ondernomen.”

Marketingteam

Met het winnen van de Aandacht voor morgen-award krijgt Van Brederode een dag lang een marketingteam van Aegon tot zijn beschikking. Wat hij precies gaat doen met zijn tijdelijke team weet Van Brederode nog niet. “We gaan in ieder geval kijken hoe ons product aansluit bij de vraag van de adviseur.”

Reageer op dit artikel