nieuws

Gouden Spreekbuis blijft in de familie, hypotheekprijs nu naar ABN Amro

Financiële planning 816

ABN Amro heeft De Gouden Spreekbuis gewonnen voor haar dienstverlening op hypotheekgebied. De bank volgt daarmee haar intermediaire hypotheekdochter Florius op, dat de prijs in 2017 won. Het moederbedrijf liet dit jaar BLG Wonen en ING achter zich.

Gouden Spreekbuis blijft in de familie, hypotheekprijs nu naar ABN Amro

De Gouden Spreekbuis, een initiatief van marktonderzoeksbureau Blauw Research wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago en dienstverlening. Het imago wordt gemeten onder adviseurs die geen zaken doen met de betreffende hypotheekverstrekker en de dienstverlening onder adviseurs die samenwerken met de hypotheekverstrekker. Ook is gekeken in hoeverre een geldverstrekker het intermediair helpt bij het zoeken naar oplossingen voor klanten en wie het belang van de consument echt centraal stelt.

Stappen in dienstverlening

De vakjury bestaande uit Dorine van Basten (Nationaal Hypotheek Label), Nico Stolwijk (VEH), Michel Meijer (Van Bruggen Adviesgroep) en Ed Peelen (Universiteit van Amsterdam) bepaalde dat ABN Amro dit jaar als beste uit de bus kwam, gevolgd door BLG Wonen en ING. De jury loofde de ontwikkelingen die de bank heeft doorgemaakt in zijn imago en de stappen die zijn gezet in de dienstverlening. “ABN Amro heeft ingezien dat de woning het perfecte vehikel is om duurzaam te zijn in financiële dienstverlening.  (…) ABN Amro financiert niet alleen de investering, ze ontzorgt ook het hele traject door partijen te faciliteren die duurzaamheid realiseren. Bijzonder (…)is dat de bank het initiatief niet voor zichzelf houdt maar het beschikbaar stelt voor alle marktpartijen. Dat getuigt van leiderschap.”

Het is de tweede achtereenvolgende keer dat een hypotheekbedrijf van ABN Amro in de prijzen valt. Vorig jaar won de intermediaire hypotheekdochter Florius de Gouden Spreekbuis.

Reageer op dit artikel