nieuws

Dazure stuurt Tikkie bij betalingsachterstand

Financiële planning 1896

Klanten van Dazure die een betaling gemist hebben, krijgen geen dreigende berichten meer maar een Tikkie. Een betaalverzoek per app. Volgens het volmachtbedrijf zijn zij de eerste in de financiële dienstverlening die Tikkie integreren. Commercieel directeur Indra Frishert noemt het een laagdrempelige en hedendaagse manier van premie betalen.

Dazure stuurt Tikkie bij betalingsachterstand

Een betalingsherinnering in de financiële dienstverlening kan volgens Frishert onvriendelijk overkomen. Door het sturen van een Tikkie wil Dazure haar klanten op milde toon laten weten dat de premie niet betaald is. Het hoeft immers geen kwade wil te zijn. Als voorbeeld noemt het bedrijf bijvoorbeeld een incassoblokkade of een geweigerde incasso van een oude rekening waar geen geld meer op staat.

Verkeerd rekeningnummer

“Stel, je bent aan het scheiden en zes jaar geleden heb je een overlijdensrisicoverzekering afgesloten. Dazure begrijpt dat je dan niet gelijk denkt: oh we moeten de verzekeraar laten weten dat ze van een ander bankrekeningnummer moeten gaan incasseren”, schrijft Dazure in het persbericht.

Met een Tikkie kunnen klanten via een link direct geld overmaken. Het rekeningnummer van Dazure, het polisnummer en het premiebedrag zijn allemaal al ingevuld. De klant hoeft alleen akkoord te geven met de app van zijn eigen bank.

Reageer op dit artikel