nieuws

Virtuele assistent moet contact met Yarden vergemakkelijken

Financiële planning 1009

Virtuele assistent moet contact met Yarden vergemakkelijken

Uitvaartverzekeraar Yarden gaat vanaf april live met haar Virtuele Assistent. De chatbot moet het voor klanten makkelijker maken om contact te leggen met Yarden. Volgens de verzekeraar houdt het intermediair haar eigen rol.

Yarden-directeur Serge Evers kondigde op de website van Nyenrode Business Universiteit al eerder aan dat de uitvaartverzekeraar bezig is met het ontwikkelen van selfservice op de website. Volgens een woordvoerder van Yarden wordt daarmee ingespeeld op de behoefte bij klanten. “De behoefte van onze klanten wordt steeds groter, klanten willen niet meer afhankelijk zijn van kantoortijden, maar op elk gewenst moment een vraag kunnen stellen en daar direct antwoord op krijgen. Met de Virtuele Assistent kunnen klanten 24/7 vragen stellen en regie houden door inzage en wijzigingsmogelijkheden via de Mijn Yarden-omgeving.”

Selfservice mogelijkheden

Met het vergroten van de selfservice mogelijkheden lijkt Yarden ook in te spelen op de beperktere rol van het intermediair in uitvaartverzekeringen sinds het provisieverbod. Uitvaartverzekeraars stellen unaniem dat de directe betaling van uitvaartadvies ertoe heeft heeft geleid dat consumenten terughoudender zijn bij het sluiten aan een polis voor begrafenis of crematie.

Doorverwezen naar juiste loket

Dit is volgens de Yarden-woordvoerder echter niet de achterliggende gedachte van de Virtuele Assistent “Wel is het contact leggen met de organisatie een stuk gemakkelijker met de komst van de Virtuele Assistent. Klanten hoeven niet te wachten en krijgen direct antwoord op hun vragen. De Virtuele Assistent zorgt er ook voor dat klanten met hun vragen naar het juiste loket worden door verwezen indien dit nodig is.”

Vraag- en antwoord-gestuurd

Ze benadrukt dat de chatbot niet de rol van het intermediair gaat overnemen. “De Virtuele Assistent is er alleen voor het verstrekken van informatie; het is vraag- en antwoord-gestuurd.”

Reageer op dit artikel