Het zijn volgens het intermediair vooral de deelaspecten 'binnendienst' en 'administratief proces' waarin Monuta zich onderscheidt van de andere aanbieders. Op het gebied van 'digitale ondersteuning' blijft er voor alle aanbieders, net als vorig jaar, nog ruimte voor verbetering.
Uit het GfK ‘TOF Tracker’ onderzoek blijkt dat uitvaartverzekeringen de afgelopen jaren steeds vaker direct bij de verzekeraar worden afgesloten. Slechts een kwart van de nieuwe productie wordt nu nog via het intermediaire kanaal afgezet.
Gemiddelde rapportcijfer stijgt
Het tevredenheidsonderzoek laat zien dat het intermediair tevredener is over de relatie met de uitvaartverzekeraar dan in 2015: het gemiddelde rapportcijfer is gestegen van een 7,4 naar een 7,6. De top 3 uitvaartverzekeraars is ten opzichte van een jaar geleden ongewijzigd. Monuta wordt het beste beoordeeld met een rapportcijfer van 8,0, gevolgd door Dela (7,7) en Klaverblad Verzekeringen (7,6).
Meest tevreden over binnen- en buitendienst
Het valt op dat intermediairs net als vorig jaar het meest tevreden zijn over de binnen- en buitendienst. Ook het productaanbod en het administratieve proces worden met een rapportcijfer van 7,5 positief beoordeeld. Intermediairs zijn nog steeds het minst tevreden over de digitale ondersteuning.
Dan gaat het vooral over verbeteringen op het gebied van marketingondersteuning en de kwaliteit van de trainingen en workshops. Slechts iets meer dan de helft (56%) van de intermediairs is tevreden over de marketingondersteuning vaan de aanbieders. En wanneer wordt gevraagd naar de kwaliteit van de trainingen en workshops dan daalt het aandeel tevredenen zelfs naar 35%.
Naast de hoogste algemene tevredenheidsscore weet Monuta ook op alle onderliggende aspecten het beste te scoren. Dela volgt op alle onderliggende aspecten op de tweede plaats.