"Als mensen fouten maken, verontschuldigen zij zich. Als bedrijven fouten maken, doen ze er iets aan. Daarom doen wij het allebei", zo laat Ergo aan de krantenlezers weten. Die krijgen de verzekering dat "vergaande maatregelen worden getroffen om dergelijke fouten in de toekomst te voorkomen" en dat "nadelige gevolgen voor onze klanten worden tenietgedaan". Daarvoor is Pricewaterhouse Coopers ingeschakeld.
In mei werd onthuld dat honderd topverkopers van Ergo-voorganger Hamburg-Mannheimer in 2007 waren getrakteerd op een nogal losbandig uitstapje naar Budapest, dat zo'n € 83.000 had gekost. Deze maand werd bekend dat in 2005 voor 14.000 lijfrenteklanten verkeerde berekeningen zijn gemaakt, waardoor te lage administratiekosten zijn voorgespiegeld. Als klap op de vuurpijl berichtte 'Die Welt' vorige week dat Ergo zich bedient van colportage met misleidende verkooppraatjes.
Mercedes-Benz Insurance Services