"Met het versnellen van de interne doorstroom en assistentie van externe juristen wordt het inhaalprogramma in 2011 verder doorgezet."
Vorig jaar kwamen er gemiddeld 559 klachten per maand binnen en handelde Kifid er maandelijks gemiddeld 619 af. Over het hele jaar gezien dienden consumenten 14% minder klachten in over financiële producten en service van banken, verzekeraars en andere financiële dienstverleners: 6.719 versus 7.818. De daling was het grootst bij de klachten over effecten (35%) en levensverzekeringen (32%). Het aantal klachten over hypotheken nam af met 14%. Alleen het aantal klachten over schadeverzekeringen steeg, en wel met circa 12%.
In tegenstelling tot de Ombudsman Financiële Dienstverlening kregen de Geschillencommissie en de Commissie van Beroep, als gevolg van de doorstroom uit 2009, juist beduidend meer zaken voorgelegd. Zo steeg het aantal zaken voor de Geschillencommissie van 443 naar 609 en voor de Commissie van Beroep van 6 naar 27.
Mercedes-Benz Insurance Services