nieuws

Edwin Herdink (CFD): ‘BAV een succes als kwart van de leden zich aansluit’

Branche 6269

Branchevereniging CFD introduceerde deze week een nieuwe beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor het intermediair. Volgens CFD-voorzitter Edwin Herdink bleek er na gesprekken met productspecialisten van serviceprovider LNI dat er ruimte was voor een voordeliger product. CFD-leden krijgen 15 procent korting op hun huidige premie, niet aangesloten kantoren 10 procent. Herdink hoopt dat het voor veel kantoren een aanleiding wordt om zich aan te sluiten bij de branchevereniging.

Edwin Herdink (CFD): ‘BAV een succes als kwart van de leden zich aansluit’

Wat was de trigger om een nieuwe BAV te ontwikkelen?
“We zien een stijging in de kosten voor kleine en middelgrote advieskantoren. Niet alleen de BAV, maar alle kosten. Tegelijkertijd blijven de inkomsten achter. Dan ga je kijken naar kansrijke concepten om meer omzet te maken, maar andere andere kant ook naar mogelijkheden waar je kunt besparen. Het afgelopen jaar hebben we ingezet op het terugdringen van toezichtskosten, daar hebben we resultaat geboekt. Dan zijn er nog andere kosten die naar beneden kunnen, en dat is onder andere de BAV.”

Een CFD-donateur krijgt 15 procent korting op zijn huidige premie. Is dat volgens het Promovendum-principe een actietarief dat later weer stijgt?
“Het is geen actietarief. Het is een structureel aanbod zoals we dat afgesproken hebben met LNI. Ongeacht wat de premie is, CFD-leden krijgen korting op de nettopremie die ze nu betalen. Je maakt een scan van je huidige polis, uploadt die en op basis daarvan wordt je premie berekend.”

 Wat haalt CFD hieruit?
“De gedachte is dat het een win win wordt voor beide partijen. We hopen dat kantoren zeggen: wij willen ook van onze huidige dure BAV af. Als donateur krijgen we een hogere korting, dus we sluiten ons aan bij CFD. Uiteindelijk is ons doel om de grootste brancheorganisatie in de financiële dienstverlening te worden. Hoe begeerlijker je bent, hoe groter de kans dat men zich aanmeldt. Dus we zijn steeds op zoek naar kansen in de markt. In 2025 willen we de nummer één zijn. Dat kun je niet bereiken door achterover te leunen. Je moet innovatief blijven en blijven ontwikkelen.”

Wanneer is de CFD-BAV een succes?
“Ik vind het een succes als alleen al de achterban van CFD voor 25 procent gebruikmaakt van dit voorstel. En onze partner LNI heeft veel tijd en innovatie in dit product gestoken. Ik gun hen de groei. En ik hoop dat ook het nog niet georganiseerde intermediair hierdoor toch aansluiting zoekt.”

Zit er nog meer in de pijplijn?
“Ergens in de komende twee maanden gaan we een initiatief lanceren om meer te doen met data. Hoe kun je je omzet vergroten met gegevens die je zelf al in handen hebt? Als je die data op andere manieren gaat verrijken, dan biedt dat enorme kansen. Als het intermediair gebruik maakt van die kracht, dan zijn we het onbetwiste distributiekanaal voor financiële producten.”

Reageer op dit artikel