nieuws

Aon ziet omzet stijgen

Branche 1494

Aon Nederland realiseerde een kleine omzetgroei van 0,4% naar een totaal van € 377,8 miljoen in 2018. Daarmee kijkt de risico- en verzekeringsadviseur terug op een goed jaar, waarin ook de verdere integratie van de activiteiten van het in 2017 overgenomen Unirobe Meeùs Groep (UMG) is gerealiseerd. Voor het lopende jaar 2019 ligt Aon op koers om ruim 2% groei te realiseren.

Aon ziet omzet stijgen

Voor Aon was 2018 het jaar waarin portefeuilles en afdelingen werden samengevoegd. Zo gingen de volmachtbedrijven UMG Assuradeuren en Jacobs & Brom samen verder onder de naam One Underwriting.

Verdere integratie

“We hebben het afgelopen jaar ook veel aandacht besteed aan de verdere integratie van onze gezamenlijke diensten”, zegt Marc van Nuland, Country Manager van Aon Nederland. “Het is goed om te zien dat dit nu al zijn vruchten afwerpt. Dit jaar gaan we verder met de afronding.”

Aon Nederland zette in 2018 in op innovatie. Deze lijn wordt dit jaar doorgetrokken. Wereldwijd wordt innovatie georganiseerd via de Aon New Ventures Group. In Nederland stuurt het Aonvation-team de vernieuwing sinds een jaar aan. Dat vertaalt de wereldwijde innovaties vanuit de New Ventures Group en rolt deze uit in Nederland. Daarnaast begeleidt en ontwikkelt Aonvation de innovaties die in Nederland worden bedacht.

Cybersecurity

Concrete voorbeelden daarvan zijn de oplossingen die Aon ontwikkelde op het gebied van cybersecurity. Met de hulp van data en analytics worden nieuwe inzichten vormgegeven in passende oplossingen. Eerder dit jaar opende Aon een risk desk op de High Tech Campus Eindhoven. Hiermee onderstreepte Aon het belang van regionale dienstverlening in de Brainportregio, waar ook UMG van oudsher goed vertegenwoordigd was.

Regionale vertegenwoordiging

“Met regionale vertegenwoordiging en een internationaal netwerk bieden we onze klanten het beste van twee werelden”, zegt Rogier Sparreboom, CFO bij Aon Nederland. “Kennis van de lokale markt en ervaring met internationaal zakendoen en de risico’s die daarbij komen kijken, maken dat we niet alleen multinationals, maar ook al dan niet startende ondernemers de beste oplossingen kunnen bieden. Daarmee zijn we gesprekspartner voor al onze klanten. Het komend jaar willen we verdere groei realiseren door de mogelijkheden van ons volmachtbedrijf One Underwriting verder te benutten en door onze oplossingen op het gebied van Health & Benefits nadrukkelijker in de markt te zetten.”

Reageer op dit artikel