nieuws

Aegon gaat hypotheek- en orv-klanten online identificeren

Branche 4254

Aegon neemt de volgende stap om brieven met activatiecodes uit te faseren. Afgelopen periode konden klanten van de verzekeraar zich al online met iDIN identificeren in mijnomgeving MijnAegon. Nu controleert Aegon ook van klanten die een hypotheek of orv willen afsluiten de identiteit via deze methode. De verzekeraar werkt daarvoor samen met Rabo eBusiness.

Aegon gaat hypotheek- en orv-klanten online identificeren

Met Rabo eBusiness kunnen verzekeraars vaststellen of iemand die inlogt ook echt degene is voor wie hij zich voordoet. Daarvoor wordt online identificatie met iDIN gebruikt. Eerder ontvingen klanten hiervoor brieven met toegangscodes voor de eerste aanmelding in de mijnomgeving van Aegon. De proef met MijnAegon wordt nu uitgebreid naar hypotheken en overlijdensrisicoverzekeringen.

Snelheid en betrouwbaarheid

“Aegon is duurzaam onderweg om een digitale dienstverlener te worden. En dus willen we onze klanten snelle digitale toegang en inzicht kunnen bieden, eventueel samen met hun financieel adviseur,” zegt directielid Ingrid de Graaf. “Tegelijk is het ook belangrijk dat producten en persoonlijke gegevens waterdicht zijn afgeschermd voor onbevoegden. Wij moeten met zekerheid weten wie inlogt. Door het gebruik van iDIN kunnen we aan beide eisen van snelheid en betrouwbaarheid voldoen.”

Besparing van een ton

In het jaar proefdraaien met online identificatie voor MijnAegon stuurde Aegon 160.000 brieven minder. Ook is er een ton aan kosten mee bespaard, aldus de verzekeraar. Klanten scheelt het vooral tijd. In plaats van een paar dagen wachten op de post, duurt online identificatie korter dan een minuut. De verzekeraar werkt samen met Rabobank, maar klanten van alle banken en intermediairs kunnen van iDIN gebruikmaken.

Reageer op dit artikel