Hoewel de operationele resultaten terugliepen, nam de premieomzet van Allianz wel flink toe. In het eerste kwartaal bedroeg de omzet 1,3 miljard euro, een stijging van 20 procent ten opzichte van vorig jaar. Daarvan komt 515 miljoen euro (+7%) uit de schadeactiviteiten en 853 miljoen (+29%) uit het levensegment. Volgens de verzekeraar is die stijging vooral te danken aan een groei in pensioenverzekeringen en Unit Linked-oplossingen.
Niet blind concurreren
In het persbericht zegt regional CEO Anthony Bradshaw dat de tegenvallende resultaten vooral veroorzaakt worden door eenmalige effecten. “Wij zien het aantal klanten verder groeien en wij zijn tevreden met de groei in onze kernsegmenten in schade en leven.” Bradshaw zegt ook dat hij niet meegaat in schadesegmenten waar ‘risico en pricing niet met elkaar in verhouding zijn.’ Een woordvoerder verduidelijkt die uitspraak. "Allianz zal niet blind concurreren alleen om marktaandeel te behouden. Wij zijn niet bereid verliesgevend producten aan te bieden”, aldus de zegsman.