nieuws

ASR gaat van vinden naar doen

Branche 1790

ASR is een nieuwe campagne gestart met als slagzin ‘Dit is de tijd van doen’. Daarmee verandert de maatschappij naar eigen zeggen de toon van kritisch naar optimistisch en concreet.

ASR gaat van vinden naar doen

Afgelopen jaren waren de campagnes vooral gericht op ‘dat vind ik’, waarbij onder anderen rapper Sticks werd ingezet, ook om de onafhankelijk adviseur in beeld te brengen. “De campagne daagt uit om naast ergens iets van te ‘vinden’ ook iets te doen”, zegt ASR nu. De focus ligt nu op maatschappelijke thema’s aangekaart, waar de verzekeraar een oplossing voor biedt. “In deze campagne laat ASR zien hoe zij maatschappelijk verantwoord ondernemen concreet invulling geeft. Daarom is de pay-off vanaf nu: ‘ASR doet het’.

Consument kiest voor doeners

De aandacht voor ‘doen’ is ingegeven door consumentengedrag. “Consumenten ondernemen steeds vaker zelf actie bij belangrijke maatschappelijke thema’s. Dat zie je ook terug in de keuzes die ze maken voor producten en diensten. Consumenten kiezen steeds vaker voor bedrijven die daadwerkelijk iets doen of iets veranderen.”

De campagne – ook weer met Sticks – loopt het hele jaar door in plaats van een aantal periodes per jaar, zoals voorheen. Die keuze is gemaakt omdat ASR tussen de campagneperiodes in steeds aan merkbekendheid bleek te verliezen.

Reageer op dit artikel