De invulling van financieel advies verandert volgens De Jong fundamenteel. In zijn Profcollege, dat plaats zal vinden in Rhenen, legt De Jong uit hoe je als financieel adviseur op die veranderingen kunt inspelen zodat je de waarde van financieel advies zo optimaal mogelijk kunt verzilveren. In de kern komt het er volgens de zelfstandig onderzoeker en consultant op neer dat "om ook in de toekomst relevant te blijven voor je klanten het het zaak is om de actualiteit te omarmen en je businessmodel aan te passen."
Voldoen aan zorgplicht
Tijdens het Profcollege, waaraan adviseurs voor € 125 (excl. BTW) kunnen deelnemen, komen onder meer de volgende actualiteiten aan bod:
- - De behoefte aan financieel advies bij consumenten en MKB-ers: Hoe kun je je aanbod als financieel adviseur daarop afstemmen?
- - actieve provisietransparantie: Hoe communiceer je je toegevoegde waarde als je transparant moet zijn over provisies?
- - doorlopende zorgplicht: hoe pas je je business model aan om te voldoen aan de zorgplicht?
- - Fintech: Hoe kun je je onderscheiden van robotadviseurs en andere fintech toepassingen?
- - Maatschappelijke uitdagingen als verduurzaming, zelfredzaamheid en alternatievefinanciering: Hoe kun je jouw klanten hiermee van dienst zijn?
- - Rol van serviceproviders, volmachten en keurmerken: Hoe kun je deze partijen gebruiken bij het verzilveren van je toegevoegde waarde?
- - Business model innovatie: Wat is het en hoe kun je dat toepassen op je eigen bedrijf?