nieuws

Lemonade wordt actief op de Europese markt

Branche 2075

De Amerikaanse verzekeringsstart-up Lemonade is klaar om de Atlantische Oceaan over te steken. De insurtech wil van Europa de eerste grote markt buiten de VS maken. Wanneer precies de oversteek wordt gemaakt en in welk land Lemonade als eerst wil aanmeren, maakte het bedrijf nog niet bekend.

Lemonade wordt actief op de Europese markt

Daniel Schreiber, ceo van Lemonade, kondigde de komst naar Europa donderdag aan op de website van de start-up. Schreiber noemt Europa de geboorteplaats van de moderne verzekeringsindustrie. Het continent is volgens hem aantrekkelijk omdat het een van de grootste verzekeringsmarkten is. Bovendien is Europa de thuishaven van AXA en Allianz, niet alleen de twee grootste wereldwijd actieve verzekeraars, maar ook investeerders in de Amerikaanse insurtech. “We hopen dat ze onze Europese lancering zullen zien als een boost voor hun investering, in plaats van als het uitdagen van hun business, waarvan wij hopen dat het dat wordt”, schrijft Schreiber.

Opstapje

Wanneer Lemonade de Europese markt betreedt, maakte Schreiber nog niet bekend. Evenmin onthulde hij welke landen hij het eerst wil ‘veroveren’. Tegen het Amerikaanse CNBC zegt hij dat Europa een opstap is naar een groter doel. “Op de langere termijn willen we wereldwijd opereren.”

Lemonade verkoopt woonverzekeringen voor huurders. De insurtech werd in 2016 opgericht en is sterk AI-gedreven (artificial intelligence). Het bedrijf gebruikt bots voor de verkoop en claimafhandeling. Na een jaar claimde de start-up al een marktaandeel te hebben van 25% in nieuwe woonverzekeringen voor huurders.

Reageer op dit artikel