De trainingen zijn onderdeel van het programma ‘Samen dementievriendelijk’, een gezamenlijk initiatief van Alzheimer Nederland, pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM en het ministerie van VWS. Het doel is om Nederland dementievriendelijker te maken en mensen meer kennis en vaardigheden te geven in het omgaan met mensen met dementie.
Vier banken
Begin deze maand maakten Rabobank, ABN, ING en Volksbank bekend hun medewerkers met klantcontact te gaan trainen in het omgaan met mensen die aan dementie lijden. Ook Hoffelijk maakt nu bekend aan te sluiten bij het initiatief en de e-learning te koppelen aan digitale leeromgeving.
Antwoord vinden
Edwin Deijs, Directeur Relatiebeheer: “Het aantal mensen met dementie neemt toe en zal ook in de toekomst fors blijven groeien. Als maatschappij en zeker ook binnen de financiële dienstverlening zullen we daar een antwoord op moeten vinden. De algemene e-learning van Samen dementievriendelijk hebben wij een aantal maanden geleden al gekoppeld aan de leeromgeving waarin onze cursisten Permanent Actueel volgen. Dat hebben we nu ook gedaan met de nieuwe e-learning speciaal voor bankmedewerkers.”