nieuws

Knab mailt per abuis oud-klanten ‘binnenkort te beginnen met afschrijven’

Branche 1023

Knab is moeilijk telefonisch bereikbaar voor klanten vanwege een verkeerde mailing van de bank. De Aegon-dochter stuurde een grote groep oud-rekeninghouders een email met als onderwerp ‘Je gratis proefperiode loopt binnenkort af.’ In de mail werd de ontvangers verteld dat Knab binnenkort zou beginnen met het afschrijven van 5 euro per maand.

Knab mailt per abuis oud-klanten ‘binnenkort te beginnen met afschrijven’

De letterlijke vraag ‘wat moet je nu doen?’ beantwoordde Knab in de gewraakte mail zelf: ‘eigenlijk helemaal niets.’ Helaas voor Knab deed die mededeling juist alle alarmbellen afgaan bij de voormalige klanten van de bank. De lijnen zijn overbezet. Wie probeert te bellen met de bank, hoort een bandje dat door de foute mailing de wachttijden veel langer zijn dan gebruikelijk. Bellers wordt aangeraden de chatfunctie te gebruiken of een mail te sturen.

Geen klant meer

De foutieve mailing werd snel opgevolgd door een rectificatiemailtje. “Je bent geen klant (meer) bij ons. Daarom komt het wellicht extra vreemd over dat je deze e-mail hebt ontvangen. Volgens de wet mogen we jouw gegevens nog een bepaalde tijd bewaren na het sluiten van je account. Desondanks is dit natuurlijk een slordige fout waar we ontzettend van balen. Excuus daarvoor. We treffen maatregelen om dit in de toekomst te voorkomen.”

Update 16:26 Een woordvoerder van Knab meldt dat de grote drukte inmiddels achter de rug is. De klantenservice van de bank is volgens hem weer normaal bereikbaar.

Reageer op dit artikel