Mede-oprichter en woordvoerder Christian Bouter (foto) spreekt van "een fraaie mijlpaal" bij de versterking van de online vindbaarheid en zichtbaarheid van adviseurs. Hierdoor zijn volgens Advieskeuze.nl advieskantoren op steeds meer plekken en voor een steeds grotere doelgroep vindbaar.
Splitsing tussen particulier en zakelijk
Op de site is een splitsing gemaakt tussen particulier en zakelijk advies. Zakelijke bezoekers kunnen nu via de homepage adviseurs vinden die gespecialiseerd zijn in de productgroepen Bedrijfsschadeverzekering, Pensioenregeling, Aansprakelijkheidsverzekeringen, Arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, Rechtsbijstand, Verzuimverzekeringen en Betalingsrisicoverzekeringen.
Kritiek op hoge cijfers
Eind vorig jaar kwam er via televisieprogramma Kassa kritiek op Advieskeuze.nl. De site zou hoofdzakelijk gevoed worden met erg positieve recensies. Kassa becijferde dat de tien grootste hypotheekketens samen 20.000 reviews kregen via de site. Hun gemiddelde score is een 9,6 en het laagste cijfer een 9,2.
Realistischer gemiddeld cijfer
In reactie op de kritiek gaf Bouter aan dit jaar een pilot te draaien met Rabobank en De Hypotheker, waarbij iedere klant structureel om een review wordt gevraagd. Dit wordt gerealiseerd door het eigen klanttevredenheidsonderzoek van deze partijen te koppelen aan de reviewmethodiek van Advieskeuze.nl. Dit moet een wat realistischer gemiddeld cijfer opleveren.